2013. június 16., vasárnap

Hollandia, Hollandia, Hollandia, Hollandia és még mindig Hollandia

Amíg az ujjaitokat morzsolgatjátok a kutyás sztori végkifejlete miatt, mesélek egy kicsit Hollandiáról. Már megint. (Ahogy Barnabás mondaná, mert mostanában ez a kedvenc szavajárása.) Szóval elég fura Hollandiába beleszeretni, mert az emberek többnyire Olaszországba szoktak beleszeretni vagy a francia Riviérába. Hollandiánál azonban kevesebb menőbb helyet ismerek Európában. Mondanám, hogy talán ez egész Földön, de a Földnek még elég sok pontján nem voltam, így az nem lenne valami autentikus. 

Pedig Hollandiában elég zord az idő, sokszor esik az eső és a szél is fúj. Arról nem is beszélve, hogy bőven a tengerszint alatt van az egész ország és ami igaz az igaz, a nyelvük sem valami szép. Viszont az egész olyan élhető,  zöld és barátságos, és van egy csomó széles bicikliút, vakokat segítő recés járdabetétek, wifi a vonaton, tiszta tömegközlekedés, széles választék a boltokban, eszméletlen tengerpartok, Ben&Jerry és olajban pácolt nyers hering jó sok hagymával. 


Rotterdamból metróval jöttünk Hága fantasztikus tengerpartjára. 

Be kell vallanom, hogy ezeket a szuper képeket nem én csináltam, mert majdnem lekéstük a gépet
 és ezért oltári tempóban kellett készülnünk és az én gépem itthon maradt. 
Mi fel voltunk öltözve, de azért voltak vadállat holland gyerek fürdőcuccban derékig a vízben.
Nyilván, aki itt nő fel, az hozzászokik, hogy június 1-én 8 fok és metsző szél. 
Európa, a világ egyik legjobb tengerpartja. Kétség nem fér hozzá. Scheveningen. 
Az ég legalább kék volt :-) 
A rotterdami piacon tényleg mindenféle zöldséget és gyümölcsöt  lehet kapni.
És mindenféle halat és sajtot és fűszert és magvakat. Mindezt szinte fillérekért.
De mindenesetre olcsóbban, mint Budapesten. 


Napi program volt az utcán parkoló bmb-k bámulása. 
2013. június 1. Rotterdam. Hideg volt. 
Egy óriás farönkről készül ugrani. 
Barnabás a legstrapabíróbb vendég, akivel valaha találkoztam. Annyira jól vett minden utazással
kapcsolatos akadályt, hogy arra bármelyik felnőtt büszke lehetne.
Eltekintve attól, hogy lehányt a repülőn, minden nagyon csodálatos volt. 
Bármikor útnak indulnánk megint. 

10 megjegyzés:

  1. Imádom Hollandiát...
    A kutyás poszthoz inkább nem írom le a véleményem, mivel rémisztően hasonlít az ott felsorolt ellenérvekhez:P
    Barnabás óriási már, és cuki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugye milyen jó hely?! :-) és kinek drukkolsz kutyaügyben? :-)

      Törlés
    2. Habár még csak Amsterdamban és a legközelebbi tengerparton jártam, szerintem nem lehet megunni. El tudom képzelni, hogy ott éljek, bármennyire is esős, szeles stb. Egyszer pont áprilisban a királynő születésnapján voltunk ott, hát az egész ország megőrült akkor :)
      Kutyaügyben drukkolok neked, főleg ha úgy érzed, hogy meg tudod oldani majd a vele járó nehézségeket.!

      Törlés
  2. Úgy tűnik, nem vagyok túl monogám, mert Olaszország mellett simán beleszerettem Hollandiába is és vágyom vissza oda is (meg van azért még néhány mindenképp visszavágyós helyem). Jaj! úgy érzem, ezer éve nem voltam sehol :( még moziban sem :(

    Barnabás nagyon édes pofi kisfiú :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nyugi, moziban én sem voltam évezredek óta :-)

      Törlés
  3. Na én most a leírás és a képek alapján bele is szerettem Hollandiába. Egyszer voltam csak ott átutazóban, nem is láttam belőle semmit, de talán egyszer majd mi is nekivágunk pár év múlva. A képek fantasztikusak. Barnabást meg imádom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 1-2 év, aztán mehettek. sőt, még hamarabb is, szerintem kisbabával könnyebb lehet repülni, mint egy kisfiúval. és még jegyet sem kell neki venni :-)

      Törlés
  4. Chipmunk, szeretnék a figyelmedbe ajánlani egy játékot, ami kivételesen nem arról szól hogy fedd fel a legmélyebb titkaidat és placsnizd ki a világhálóra.
    Nem tudom ismered-e a Nem Art Decor blogot? Nyári játék indul és szerintem neked nagyon testhez álló lenne: Olyan cikket várunk, amelyet a nyaralás ihletett.
    Kifejezetten a környezet, tárgykultúra, lakberendezés szempontjából írd le szemléletesen nyaralásélményed - legyen ez itthoni, vagy külföldi.
    Részletek nálam is http://mucifoci.blogspot.co.uk/ meg persze a Nem Art Decor oldalán is http://nemartdecor.blog.hu/2013/06/14/jatekos_nyaralas_a_nem_art_decorral
    Légyszilégyszilégyszi! :)

    VálaszTörlés
  5. Ja igen, természetesen a játék mindenki előtt nyitva áll!

    VálaszTörlés
  6. Scheveningen :) jó rég volt, hogy voltunk ott együtt. A képek nagyon klasszak! Barnabi szokásosan imádnivaló! <3
    Én még csak Amszterdamban és Hágában voltam, nem sokszor, de egyet kell, hogy értsek Veled. Örülök, hogy van ott kit meglátogatni, bármikor mennék megint.

    VálaszTörlés