2013. május 25., szombat

Mi értelme van a szakállnak és a bajusznak?

Ezzel a bejegyezéssel egy nagyon régi vágyam válik valóra. Régóta keresem már ugyanis az alkalmat, amikor végre szabadon írhatok a szakállról, mint olyanról és a bajuszról, mint olyanról. Csak sosem találtam igazi apropót hozzá. 

Ryan Gosling bajusza jótékony
célokért
Mindaközben, hogy teljesen tiszteletben tartom a szakállt- és bajuszt viselő emberek (jó esetben férfiak) szándékát arra, hogy ilyen-olyan bohókás  szőrzetet viseljenek az arcukon, be kell vallanom, hogy  én ezt egyáltalán nem tartom egy szépséges dolognak. Egyszerűen nem értem a sok szőrzet arcon történő létezését. 

Zoli barátommal sokat elmélkedtem a dologról. Legutóbb egy komoly eszmefuttatásunk volt a szakállról a teraszunkon, miközben a kutyája kiharapta a gyerekem labdáját. Ő egyébént szakállas és egyáltalán nem sértődött meg, sőt, örömmel adott rá magyarázatot. Szerinte ez egy olyan élettani dolog vagy mi (már amennyire emlékszem a szavaira, elég jól beszél, szociológus és sokszor használ idegen szavakkal tarkított, többszörösen összetett mondatokat). Az emlősök testén lévő szőrzetnek ugyanis komoly védelmi funkciója van. (A wikipedia cikke szerint a bajusz és a szakáll alapvetően a férfiakra jellemző terminális szőrzet.) 

Zolit persze szakállal is csípem, de azért nem győzött meg teljesen az elmélete, vagyis inkább azt mondanám, hogy továbbra sem billentett át a szakállt és bajuszt kedvelő emberek táborába. 

Egy pár éve nagyon megörültem a Movember mozgalomnak, amelyben a bajusz igazán komoly katalizátor szerepet (és végre értelmet is) kap az emberek közötti interakciókban. Az évnek ez az az időszaka, amikor magam is bajuszpártoló leszek és minden alkalommal próbálom rábeszélni Gábort, hogy ő is növesszen bajuszt egy kis időre és hívja fel férfitársai figyelmét a prosztatarák veszélyeire. Eddig még sosem volt hozzá mersze. 

Szóval tegnap, amikor éppen az ebédi utáni kávémat kortyolgattam és kicsit böngésztem az internetet és a Kreatív magazin honlapján ráakadtam erre a fenomenális ötletre, amely végre végérvényesen létjogosultságot teremt a "terminális szőrzetnek". 

Egy amerikai reklámügynökség ugyanis azzal az ötlettel állt elő, hogy szakállas férfiak napi 5 dollárért helyezzenek el hirdetést a csodálatra méltó szakállukon. Végre valami.  (Kép innen.) Öröm ez a szakállas férfiaknak és nekem is, mert végre találtam egy jó apropót arra, hogy hosszú idő után, perverz módon, szabadon írhassak a szakállról és bajuszról. Ezt a bejegyzést pedig Zolinak ajánlom. Szeretettel. 

7 megjegyzés:

  1. Érdekes, hogy téged ez ennyire foglalkozat. :) Engem ez nem nagyon érdekel.

    Béla úgy gondolta, h remek alkalom a 10 éves évforduló arra, hogy körszakállat növesszen magának (azt hiszem ez a neve) amitől egy kicsit megijedtem. :) De neki szerencsére minden jól áll.

    VálaszTörlés
  2. jaj, végre egy komment. már azt hittem ezzel a szakállas agymenéssel elriasztottam az összes olvasót :-))) Bélának jól áll a szakáll, erről magam is meggyőződhettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D szerintem ennyire nem ijedősek az olvasók.

      Nem azt mondtad, h szerinted nem áll jól senkinek? :)

      Azért én bízom benne, h a következő 10 évben nem így fog mászkálni, mert akkor azok hosszú évek lesznek. :)

      Törlés
    2. szerintem azt nem mondtam, hgy nem áll jól senkinek :-) aszontam, hogy nekem annyira nem jön be, de pl. George Clooneynak is jól áll és Brad Pittnek is. :-)

      Törlés
    3. Egyébként nekem sem annyira jön be. De nekik tényleg jól áll. Persze nem csoda, Brad Pitt már majdnem annyira jóképű, mint Béla. ;)

      Egyébként nagyon vicces, mert egyrészt naponta kell a többi részt borotválni, mert a borosta (azt egyébként szeretem, Bélának jól áll, és míg fiatalabb volt legalább nem néztek annyira pedofilnak:)), meg ez a féligszőrzet nem néz ki jól együtt. És most kezdett előjönni az a probléma, h nincs szakállvágónk. És máshogy már nem lehet eltüntetni. :D Szóval elég jól szórakozom, és legalább ehhez a bejegyzéshez is hozzá tudtam szólni, köszönhetően Bélának.

      Amúgy azt hiszem amikor te láttad akkor még egy kicsit csálé volt, eltartott egy hétig mire ez elmúlt.

      Azt hiszem nem jó oldalról közelítjük meg ezt az egészet, mert az biztos, hogy nagyon szórakoztató. :)

      Egyébként amiatt még bocsánatot akartam kérni, h odamentem félig vizes hajjal, félig fésületlenül, nem egy kedves dolog, de legalább önmagamat adtam. :)

      Törlés
  3. nem ijesztetted el az olvasókat nyugi... nekem még nem volt érkezésem kommentelni. de most végre van.
    na, a lényeg, szerintem a pasik a szakáll és bajusznövesztésben élik ki azt, amit mi nők a hajban.
    nekem eddig szinte minden pasimnak volt valamilyen, vagy folyton változó arcszőrzete. nem különösebben zavart, csak ha már túlburjánzó volt a dolog :)
    a reklámos dolog meg teszik... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. akkor megnyugodtam :-) ez is egy jó megközelítés. végülis az én hajam is változik félévente legalább :-) ))

      Törlés