2013. március 25., hétfő

A kuytafáját!


(A következő bejegyzés a nyugalom megzavarására alkalmas kifejezéseket tartalmaz)

Gondoltam leírom milyen nehéz is már megint munkahelyet váltani és hogy mennyi kényelmetlenséggel jár és hogy milyen csúfos kudarcnak élem meg az előző három hónapot,  de olyan szomorú leszek tőle és inkább nem fárasztok ezzel másokat sem. 

Helyette azonban egy nagyon fontos témát szeretnék megbeszélni veletek, mégpedig azt, hogy hogyan káromkodjunk ízlésesen a gyermekünk előtt. 

Nem rejtem véka alá: az én szám elég mocskos tud lenni néha. Tudom, hogy nem túl szép dolog ez egy nőtől, de még mindig jobb, mintha utcán dohányoznék vagy mondjuk rendszeresen lerészegednék nyilvános helyeken. Különösen akkor tudok nagyon csúnyán beszélni, ha valaki felcseszi az agyamat. Vagy például, ha vezetek. 

Egy pár hete azonban bajban vagyunk, mert Barnabás elkezdett beszélni. Jobb esetben folyamatosan mondja a magáét, rosszabb esetben elhall ezt-azt és azokat ismétli. A minap bőszen szerelt valamit és közben halkan mondogatta magában, hogy "basszus, basszus, basszus". Ezt az apukájától tanulta, aki nemrégen három picike fűszertartó polcot fúrt fel nekem a falra szakácskönyv-tárolási célzattal, de az egyik kis lyuk talán egy tizedmilliméterrel arrébb került, mint kellett volna, így sok-sok hangos basszus  között komoly erőfeszítésbe tellett, mire a polcot ráillesztette a csavarokra. Barnabás azóta azt hiszi, hogy a basszus valami szerelési szakszó lehet, mert csak szerelés közben használja ezt a szót. 

ebben csak úgy elcsacsog magában, miközben keményen küzd két fél citrommal

Aztán egy másik reggel meg úgy jártunk, hogy ettük a szokásos banános zabkásánkat reggelire és én véletlenül lecsepegtettem a pizsamáját egy kis zabkásával. Reggel mindig én etetem, odaülök elé a kis székre, iszom a kávémat és közben nyomatom neki a zabkását. Kicsit ügyetlen voltam, foltos lett a tiszta pizsama és viccesen megjegyeztem, hogy "bassza meg a manó, anya milyen ügyeltlen volt". Na hát, ezzel akkora sikert arattam, hogy a gurgulázva nevetett a zabkásája felett és aztán persze büszkén ismételte nekem, hogy "basszamanó, basszamanó". Megbeszéltük, hogy ezt csak itthon szabad mondani, de hiú ábránd lenne maximálisan megbízni egy kétévesben, így csak remélni merem, hogy amikor a bölcsiben leeszi magát, akkor nem basszamanózik hangosan. 

Szombaton azonban betelt a pohár. Úszni indultunk, kivételesen én vezettem és szinte már elvesztettem a türelmemet, mert egy klasszikus hétvégi vezető beállította előttem a tempomatot 46km/órás sebességre, végig az egész Kerepesin befelé, gondolom közben meguzsonnázott, majd átlapozta a Fülest, mire nagy nehezen le tudtunk kanyarodni az uszoda felé. Akkor döntöttünk úgy Gáborral, hogy lakatot teszünk a szánkra, vagy legalábbis a gyerek előtt disztingváljuk a mondanivalónkat, amikor Barnabás megszóltalt a hátsó ülésen, hogy "hát bazdmeg". 

Mivel azonban a káromkodás hatására keletkező endorfinokról a jövőben sem szeretnénk lemondani, úgy döntöttünk, hogy 12-es karikával kompatiblilis módon fogunk csúnyán beszélni. Vagyis, ahelyett, hogy azt mondanánk, hogy "a büdös picsába", azt fogjuk mondani, hogy a "kutyafáját neki". Vagy ahelyett, hogy "elmész te a faszba" azt mondjuk majd, hogy a "kutya, macska rúgja meg a kiskésit neki". 

Na baszki, irgum-burgum, örülnék, ha adnátok pár ötletet. 

25 megjegyzés:

  1. Nagyon edes ahogy motyog a videon! :)

    VálaszTörlés
  2. Hogy a lényeget ragadjam meg: nem tévedtetek nagyon el a Kerepesi út felé uszodát keresve???


    És hogy érdemben is szóljak: anyukám az irgum-burgum macskanadrág!-ot alkalmazta, mikor mi gyerekek voltunk (és szerintem már jócskán elmúltam 18, mire először hallottam tőle "igazi" káromkodást, mondjuk vmi olyasmit, hogy hülye! vagy a fenébe!) Biztosan az akcereleráció miatt, én szoktam káromkodni, esetenként rondán, de a gyerekek füle hallatára csak ritkán, amikor nagyon muszáj (pld amikor leestem a lépcsőn és összetörtem a lábamat). Mondjuk azt, hogy a francba, fenébe, barom, stb nem tekintem káromkodásnak :) - úgyhogy azt simán mondom. A "bakker"-t már néhányszor hallottam tőlük is, és azt javasoltam fogják vissza magukat :)

    Olyan nagyon ritkán van, hogy előttem lassan megy valaki :D (mert én megyek lassan, sajnálom, de olyan dolgokban nem hágom át a szabályokat, amiben nem vagyok jobb az átlagnál) - de az autósokhoz rendszeresen beszélek magamban - többnyire ilyesmiket: "baromarcú nyuszika, hová robogsz?"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Babaúszára mentünk, az meg nem ilyen nagy uszodában van :-) Amúgy én is nagyon rendes és szabályos vezető vagyok, de ez a pasas nagyon idegesítő volt.

      Törlés
    2. Most akkor nem elég, hogy kurvalassan mentem az orrod előtt, még pasinak is nézek ki? :D

      Csak mert nagyon messze van a Római parttól - ha jól emlékszem, azt írtad, oda költöztetek - azért csodálkoztam.

      Törlés
    3. :-)))

      ja, igen, tök messze van innen, különös tekintettel arra, hogy itt az utcában is van egy babauszoda, de olyan jó az oktató, hogy nincs szívünk otthagyni. jó hely, kedvesek és szeretetteljes környezet. az M0-n megyünk a Megyeri hídon át, és akkor nincs olyan messze. Cinkota felé :-) Hogy egészen precíz legyek.

      Törlés
  3. Rázfán fütyüllő rézfaszú bagoly, ja nem, rézangyal. hétmeganyócát, csudavigyele, essen beléje, lóláb, balfácán, fene, métely stb. stb. Rengeteg van, és valószínűleg nagyon szórakoztató lehet ezeket folyamatosan váltogatni. De kinek van erre energiája? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tűnik írásban még viccesebb, ha az ember elgépeli. :)

      Törlés
    2. apám mindig a rézfaszú bagollyal ijesztgetett minket ifjú korunkban :-)

      Törlés
    3. :D engem is és be is voltam szarva rendesen, amikor sötétben mentem haza :)

      Törlés
  4. Eszembe jutott még egy nagyon durva: A manó rúgja meg! (szintén anyukám használta, ha iszonytatóan felbosszantottuk)

    VálaszTörlés
  5. Hát ez kemény dió!Küzdök vele én is, mint malac a jégen. :) De mivel még nem beszél a gyerekem, ezért még adtam magamnak egy kis haladékot! De a következőket tervezem majd bevezetni:
    Kurvák vére folyjon patakokban!(ez lesz a legcsúnyább)
    A kutya meg a macska rúgja meg!
    Basszus! helyett szerintem a Bakker! megállja a helyét.
    és még talán a Krucifix! amik most hamar-gyorsan eszembe jutottak...
    És valószínűleg, ha sikerül leszoktatnom magam, akkor havonta tartani fogok egy persze gyerekmentes, de káromkodós, cifra napot. :)

    VálaszTörlés
  6. Ivi, a kurvák vére folyjon patakokban az azért nem valami lightos-os, nem???? :-) a basszus szerintem amúgy nem olyan csúnya, tekintve, hogy van ilyen gitár is és kulcs is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sőt, hang is - úgyhogy ha csak kicsit vagy mérges, mondhatod, hogy szoprán!, ha közepesen, akkor ráüvölthetsz, hogy mezzo! (sőt, van egy finom átmenet is a kettő közt), aztán ahogy mélyül a haragod, rámordulhatsz, hogy alt! (bár ez olyan németes)... és igen, a vége a basszus, nincs mit tenni :D

      Törlés
    2. Hááát nem, de az élet sem ennyire steril, szóval én bevállalom a legdurvább esetekre. :)
      Ma megfigyeltem, hogy az Iskoláját! sokszor használtam. És még a Teremburáját és beugrott.
      ... és a basszus nálam sem fog kikopni :)

      Törlés
  7. Én most teljes gőzzel odavagyok Barnabásért, le kell nyugodnom, hogy tudjak érdemben kommentelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jöhetnél már megint valamikor Dóri :-)

      Törlés
    2. teringettét, milyen jó ötlet :o)

      Törlés
  8. jajj a videót még nem tudom megnézni, de olvasás közben majdnem hangosan felnevettem (munkahelyen... khm..)
    durva, hogyan tartanak tükröt a kisgyerekek!
    egyébként érdekelne az elmúlt három hónap, akár emailben..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. miért nem tudod megnézni Juli? Mac-en nézed? Próbáltad már Chrome-ban is? Működnie kellene. Én meg tudom nézni Mac-en minden böngészővel, sőt még mobilon is.
      ja, a mesélésen gondolkozom, valami igazán emészthető formában.

      Törlés
    2. a munkahelyen minden video és zene le van tiltva, nem a géppel vagy böngészővel volt a gond
      nagyon édes Barnabás és tök jó, hogy a citromot a tányérjába facsarja, nem a földre vagy máshova :)

      Törlés
  9. a nagymamám nagyon művelt és bölcs asszony volt, egy igazi dáma, ő ezeket használta kiskoromban

    irgum-burgum, fokozása az irgum-burgum vaslapát
    azt a kutya meg a macska - klasszikus, kicsit hosszú
    asztapaszta - ami nagyon kedvesen hangzik, emiatt rengeteg indulatot elnyel :) hasznos.fokozható: asztapaszta cipőpaszta
    A teringette is tőle van, ez elég menő szerintem.

    Az adrenalin sokkot megoldhatod úgy, hogy az univerzális basz helyett az ugyancsak univerzális csinált használod. Így megmarad a káromkodás lendülete, indulata, savaborsa, akár értelme is, mégsem gond, ha B a bölcsiben skandálja. #Csináljátok egyedül!



    VálaszTörlés
  10. :,-) Az a tapasztalatom, hogy a szoft verziók akut esetben reflex-szerűen gátlódnak :-D Ja, és endorfin meg nuku. :-)

    VálaszTörlés