2012. december 3., hétfő

A döntésekről

Elképesztő pár hét áll mögöttem. Minden szempontból. Az életem legkülönbözőbb területein hirtelen olyan döntési helyzetekkel találtam szemben magamat, hogy néha azt kívántam, bárcsak újra gyerek lehetnék. Nem kellene felelősséget vállalnom. Cipelné más a terheket és nekem mindössze annyi dolgom lenne, hogy lejárjak edzésre és néha megnézzek egy Beverly Hills 90210 epizódot.  Max azon izgulnék, hogy Kelly Brendont vagy Dylant választja-e a végén. 

Menetközben azonban kibaszottul felnőtt lettem és felnőttesen kell viselkednem, ha tetszik, ha nem. Meg kell hoznom olyan döntéseket, amelyek önmagukban is sorsfordítóak lehetnek, nemhogy egyszerre. 

És közben újra és újra meg kellett tanulnom, hogy az emberek változnak és velük együtt változunk mi magunk is. Ha tetszik, ha nem. Nincs bajom a változással alapvetően, eltekintve attól, hogy borzasztóan fáj, amikor éppen zajlik. Nagyon szívszaggató tud ám lenni, amikor búcsút kell mondanunk egy 10 éves barátságnak. Vajon mikor vagyok jó ember?  Vajon jó ember vagyok? Nagyon szívszaggató tud  ám lenni, amikor a beszélni még alig tudó kisgyerekünket kell kiemelni egy bejáratott közösségből és betenni egy számára ismeretlenbe. Vajon mikor vagyok jó anya? Vajon jó anya vagyok? És vajon jól döntök-e akkor, amikor kisgyerekes anyukaként állásinterjúra megyek, ahelyett, hogy otthon ülnék gyed-en?

Bárcsak jönne egy jótündér és azt mondaná, hogy jól döntöttél Évi. 


Bárcsak Alicia Keys lennék és ilyen faszául énekelnék és táncolnék. Az sem érdekelne, ha ekkora seggem lenne.

Bárcsak lenne itthon Aldis füstölt lazac és egy üveg cserszegi fűszeres behűtve. 

12 megjegyzés:

  1. Nagyon át tudom érezni ami most zajlik benned mert hasonló helyzetben vagyok.Nekem is naponta jut eszembe,hogy de jó lenne ismét gyereknek lenni vagy legalább fősulisnak.Sok erőt és kitartást a döntés hozatalban.És ne kételkedj magadban,mert akkor a döntésed helyességében is kételkedsz.

    VálaszTörlés
  2. Figyelj Évi! Nagyon fasza csaj vagy, de ezt már mondtam párszor! Még ha nem is énekelsz faszául, amit persze nem tudok, mert még nem hallottalak, de szuper futó vagy, egy csomó pénzt összefutottál, ami nagyon jó helyre kerül, ez is a Te jó döntésed volt. Úgy tűnik a borokat is kezded megszeretni, ez is a Te jó döntésed volt... bár erre lehet kicsi nyomást gyakoroltunk... :)
    A kisfiadat egy másik bölcsibe vitted át, teljesen indokoltan, ez is a Te jó döntésed volt.
    Vesztünk el barátokat, ami fájdalmas, de az élet ad helyette újat, akár barát akár más.
    Kellenek ezek a dolgok az életünkben és valamiért történnek velünk. Ezeket is át és meg kell élni teljesen.
    Spuri az Aldiba! Jó döntés lesz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de lehet, hogyha megismernél közelebbről azt gondolnád, hogy faksz vagyok. mert az emberek akarva akaratlanul elkezdenek elvárásokat támasztani egymással szemben/velem szemben is és nem mindig tudok ám ezeknek megfelelni. különösen akkor nem, ha nem is tudok az elvárásokról. meg persze azt sem tudom, hogy ezeknek meg kell-e felelni. és ha meg nem akarok megfelelni, akkor egyedül maradok, vagy mi van? nehéz dió ez. de egy anyaszabadnapon csinálhatnánk egy közös kirándulást. én mobil vagyok, tényleg.
      az aldis füstölt lazac pedig istenkirályság a cserszegi fűszeressel - amúgy nagyjából ez az egy bor van, amit ismerek :-)

      Törlés
    2. ááá, dehogy! egy barátságnak nem elvárásokról kell szólnia. maximum az őszinteség lehet elvárás. és az őszinteségből meg aztán minden kiderül.
      a kirándulásban benne vagyok. :) idén már tuti nem, mert behavazódás van a teendőkben, de next year összehozzuk. tényleg!
      a lazacot cserszegivel meg kipróbálom. :)

      Törlés
  3. Szia Evi! utolag meg fogod latni, hogy ezek a megharcolt dontesek jok voltak...csak egy kis ido kell hozza...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a lenti komment az időről neked ment :-)

      Törlés
  4. Jótündérnek elég kezdetleges vagyok, de nagyon jófej csaj vagy, Évi! És biztosan okosan átgondoltad, hogyan döntsél, és valószínűleg az adott helyzetben meghozható legjobb döntést hoztad meg! (és ha mégsem, szinte mindig lehet korrigálni :) )

    (én a magam részéről simán lemondanék a nagy fenekemről, ha úgy tudnék futni, mint te :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi martine. igen, átgonoltam. mindegyiket. nem is egyedül és egyenként is napokig rágódtunk...várom a tavaszt.
      hidd el, te is tudsz futni :-)

      Törlés
  5. tudom, jó sok idő. olyan nehéz kivárni. és azt is tudom, hogy természetes, amit érzek.

    VálaszTörlés
  6. Drága Évi, amennyit én tudok az elmúlt időszakban a döntéseidről az a véleményem, hogy minden esetben jól cselekedtél. Igaza van az előttem szólóknak: az idő majd meg fogja mutatni, hogy minden a lehető legjobban történt. Bízz magadban és az ösztöneidben. Egyébként én is utálom a felelősséget és a döntéseket, ezért átérzem az aggodalmaidat, de azt is látom, hogy te nagyon ügyesen csinálod ezeket a dolgokat. Fel a fejjel!

    VálaszTörlés