2012. november 14., szerda

Mi a helyes döntés?

A beszoktatás harmadik napján vagyunk túl az újbölcsiben. Új, mert a napokban, nem teljesen önszántunkból, de váltásra kényszerültünk. Ez az új most nagy, tágas, sokféle gyerekekkel. Kicsit sebzetten, de új lendülettel érkeztünk. Megnyugtató volt a bölcsivezető kedvessége és bizalomgerjesztő mosolya. Ha nem is szavaztam nekik 100% bizalmat, de nem voltam ellenséges és ugyanannyi esélyt kapott, mint a régibölcsi. 

Nehéz döntések ezek. Néha azt kívánom, bárcsak újra gyerek lennék és ne kellene ilyenekkel foglalkoznom, mert az olyan tök fasza gondtalan élet lenne. 

Szóval nyitott szívvel és lélekkel vágtunk neki a harmadik napnak. Arra készültem, hogy ma már ott kell hagyni B-t egy rövidke félórára. Lesz sírás, ana, ana, ana, ana, aztán anya is sír egy kicsit titokban, ahol senki nem látja, de majd ezen is túl leszünk és ha már megszokja és biztonságban érzi magát nem lesz semmi baj. 

Szerencsére nem kellett ott hagynom, egész délelőtt játszattam vele az udvaron és egészen jól érezte magát. Editnénivel (egyikgondozó) is egészen kedélyesen elcsevegtünk az utolsónak mondott novemberi napsugarak alatt. Már-már majdnem a szívembe fogadtam. Kedves, idősebb gondozó. Anyámtól kicsit idősebb. Nem egy agytröszt, de itt nem is az a lényeg. Gondoltam vannak saját gyerekei és évtizedek óta itt nyomja az ipart, kicsit meg is kezdte az idő vas foga, de talán nem lesz vele baj. Szóval addig-addig csacsogtunk, míg arra kért, hogy legyek a cinkostársa. Mert hát a főnökasszony ragaszkodik, tényleg, ragaszkodik a családlátogatáshoz. (Mert úgy gondolja, hogy a gyermek ott, a saját biztonságos környezetében, könnyebben megismerkedik az idegen nénivel - legalábbis ez az, amit nekem a bölcsivezető korábban mondott és ha a szívemre teszem a kezemet, nem voltak ellenérveim.) 

De értsem meg, hogy ő kényelmetlenül érezné magát abban a 10 (!) percben, amit nálunk töltene és egyébként is munkaidő után kellene jönnie és hát amúgyis mit csináljon ő ott, szóval az lenne a legjobb, ha én (anyuka) azt hazudnám a főnökasszonynak, hogy ő kint volt nálunk családlátogatáson és minden nagyon fasza volt. Majd tollbamondom a lakás paramétereit, "tudod, csak azért, hogy úgy tűnjön, mintha ott lettem volna". Van-e a gyereknek saját szobája? Hány négyzetméter a lakás? Meg ilyenek. 

Szóval érti mindenki ugye? A harmadik napon azt kéri tőlem (egy számára teljesen vadidegen embertől) a gyermekem egyikgondozója, hogy hazudjak a szemébe az ő főnökasszonyának. 

Az a kérdés, hogy mit kellene tennem, ha helyesen szeretnék cselekedni. 

1. Menjek oda a főnökasszonyhoz, aki egyébként egy tünemény, végtelenül kedves teremtés és jószívvel fogadott bennünket, majd hazudjam neki azt, hogy Editnéni meglátogatott bennünket és minden nagyon fasza volt?  

2. Vagy mondjam azt az Editnéninek, hogy engem ne kérjen hazugságra, nem szeretnék a cinkostársa lenni, mert alapvetően nekem szimpatikus a családlátogatás intézménye? Szóval rúgjam-e vele össze a port már a negyedik napon, abban a tudatban, hogy a gyerekem a következő másfél évben napi 4-6 órát fog vele tölteni? 

3. Vagy menjek oda a főnökasszonyhoz és mondjam azt neki (ellenben az előzőleg megbeszéltekkel), hogy inkább mégsem szeretném ezt a családlátogatás dolgot, mert a beszoktatás alatt kellőképpen megismerkedtünk ezzel az Editnénivel és minden nagyon fasza? 

4. Menjek vissza gyedre, majd gyesre, és hagyjam ezt az egész bölcsi dolgot a faszba? 

Milyen világ ez kéremszépen


12 megjegyzés:

  1. ufff... hat ez nem semmi. mit csinaltal vegul?

    VálaszTörlés
  2. Sztem nagyon-nagyon-nagyon kedvesen azt kellene mondani Editnéninek h nem szeretsz hazudni és rendkívül bénán hazudnál, viszont szívesen látnád nálatok tíz percre (esetleg elviszed kocsival) és szuperfinom kávét főzöl.

    VálaszTörlés
  3. Na most látom h fb-n hasonló eredményre jutottatok...

    VálaszTörlés
  4. Én is asszem valahogy csak elcsalogattam volna egy rövidke látogatásra... végül is ez lett, vagy ez volt?? :)
    Szóval még rám is ilyenek várnak! uhh... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor lesz aktualis nalatok?

      Törlés
    2. Pontosan nem tudom, de amikor már csak a gyed-ed, vagy a gyes-t (a legkevesebb, sosem tudom melyik a melyik)akkor már nem lesz más választásom, vissza kell mennem melózni...talán még egy évem van, asszem...
      A lényeg, úgy cselekedj, hogy a lelkiismereted ne bánja és ne okozzon álmatlan éjszakákat! :)

      Törlés
  5. Valoszinuleg az lesz, hogy elcsalogatom egy jo kavera/sutire, ugyis csak 3 perc setara lakunk a bolcsitol. Aztan majd G hazadobja Budakalaszra. Folyt. kov a fejlemenyekrol. Most jarunk a siros ana, ana, ana resznel.

    VálaszTörlés
  6. anyus-szerűt csinálnék. ha pedig semmiképpen sem akar eljönni, akkor arra kérném intézze ezt ő el a főnöknénijével, mert nekem nagyon kellemetlen ez az egész szitu.

    (amúgy meg vááááá, ilyen van bammeg?! )

    VálaszTörlés
  7. Felajánlottam egy almás süti+kávé kombót, hazaszállítással egybekötve. Egyelőre a merev elutasítás fázisában tartunk, kértem gondolkozzanak rajta, milyen jó lenne, ha nem kéne itten füllentgetnünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bezzeg ha nekem ajánlanád fel... :)

      Törlés
    2. Pedig ezzel bármely jóérzésű embert rá tudnál venni, hogy elmenjen hozzátok (sőt)... még azt is, aki csupán Barnabásért nem menne el... márpedig egy jóérzésű bölcsisnéni pusztán miatta is elmenne... hát mit mondhatnék még erre a tömény bazmegeditnyanyán kívül? :(

      Törlés
    3. anyus: tesóm hiz holnap 10kg almåt, szóval bãrmikor jöhettek a deddel :-)
      Editnėni ma lapított, kerülte a témát. Még kivãrunk. Az egeszben az a legszomorúbb, hogy már a bölcsiben kezdődik a korrupció.

      Törlés