2012. szeptember 10., hétfő

Második Hét. Futódzsembori. Jó sok pénz. Félmaraton PB. Meg ilyenek.

Kezdjük egy szolgálatival. Hátha itt a bejegyzés elején még elég figyelmet kap. A blogtalálkozó időpontja megváltozott. Sok dolog miatt, ami most nem számít, de remélem lesz, aki tud csatlakozni hozzánk vasárnap. Erre az eseményre a mi teraszunkon kerül sor, szóval aki szeretne jönni, annak nálam személyesen kell jelentkeznie a chipm19(kukac)gmail(pont)com e-mail címen. 

A második hét sok könnycseppel zárult. Az adománymérő kis műszerem totál bepörgött és másodjára is körbejárta azt a kis földgömböt ott a jobb felső sarokban. Igen, igen, 1% híján majdnem megdupláztam a kitűzött adománygyűjtési célt. Ez azt jelenti, ha jól számolom, bár nem vagyok nagy matekos, hogy 298 500 forintot gyűjtöttem két hét alatt. 

Pedig még mindig nagyon kevés embert  szólítottam meg közvetlenül. És így is hatvannyolcan már örökbe fogadtak 1-2 kmt. A kiemelt "ügyfeleket" még éppen csak megkörnyékeztem és várható 1-2 igazán nagy összeg érkezése is. 

Egészen komolyan gondolkozom pályamódosításon. 

Persze a héten a legnagyobb fókuszt a jótékonysági futódzsembori kapta. Nagyon izgultam, hogy hogyan fog sikerülni, hiszen életemben semmilyen eseményt nem szerveztem még. Még egy szülinapi bulit sem. Egy lánybúcsút már majdnem, de aztán elhappolták előlem a főszervezői jogokat és csak bizottsági tag lettem. 

Az előkészületek során mindenki nagyon segítőkész volt és abszolút minden támogatást megkaptam ahhoz, hogy csináljak valami nagyon jót. Létrehoztam egy FB oldalt az eseménynek és igyekeztem rendszeresen kommunikálni. Szerkesztettem jó kis plakátokat, szereztem profi fotósokat, hangosítást, egy konferálóembert, aki még kvízjátékot is szervezett. 

Nem tudtam mennyi résztvevőt várjak, hiszen nem volt tapasztalatom az ilyen FB-os bulikkal. Ötvenöten tutira jelezték, közel harminc ember pedig beikszelte a talánt. Úgy voltam vele, hogyha a tutibefutók 70%-a eljön, akkor nagyonboldog leszek, ha az 50%-uk jön el, akkor meg csakboldog. Páran nagyon tisztességesen lemondták sms-ben, telefonon, emailben. Volt, olyan is, aki egy héttel korábban jelent meg a helyszínen, de szerencsére még egyszer eljött, amikor kellett. Kb. negyvenen-negyvenöten lehettünk, ha a Borisz kutyát is beleszámolom. 

az egyik csapat éppen hangulatot csinál
Nem is látszik micsoda emelkedőn vagyunk túl
Volt, aki munkából egyenesen ide jött


Amikor ránk esteledett, az autó reflektora világított meg bennünket
Egy 800 méteres kört jelöltünk ki futásra, de persze lehetett sétálni is. Több kört is mentünk, én különösen, hiszen az érkezés folyamatos volt 6 óra és 8 óra között. Jöttek vadidegenek is, akik a FB-on találtak ránk. Volt egy csomó kisgyerek, családok, feleségek, férjek, kollégák, exkollégák és még egy kutya is. Tényleg nagyon fasza volt. Elképesztő módon több, mint 100 ezer forint gyűlt össze. 

Ami a felkészülést illeti. 

A héten kevesebb futás volt, mint kellett volna, de nem izgattam magamat, mert tudtam, hogy vasárnap Nike félmaraton lesz és azt is tudtam, hogy kipihentem sokkal jobban fog menni. Most már bevallhatom, hogy optimista számítás esetén -vagyis nem kánikula esetén - 1 óra 55 perc alatt szerettem volna lefutni távot, pesszimista számítás esetén - meleg van és süt a nap, mint az állat és egy deka árnyék nincs - pedig az volt a cél, hogy két órán belül beérjek. Mondtam, hogy most mindent bevállalok, nincs komfortfutás, kifutom magamat. (Az első félmaratonom 2 óra 15 perc körül volt, a legjobb pedig 2 óra 1-2 perc körül). 

Reggel tudtam, hogy az optimista gyakorlatot dobhatom a kukába, mert már árnyékban is melegem volt. Ráadásul egy kicsit el is éheztem (pedig sokkal több zabkását ettem, mint korábban, tényleg!). A taktikám az volt, hogy a 2 órás iramfutókkal megyek 10km-ig, addig tartalékolok az erőmmel és onnan meglépek. Na ez rögtön a rajtnál megdőlt, mert tök messzire keveredtem tőlük és ráadásul egyáltalán nem sikerült utolérni őket, mert sokkal gyorsabban futottak, mint tervezték. (Az iramfutók ugyanis verseny előtt mindig közzétesznek egy iramtáblázatot, amiben jelzik, hogy hány perc alatt tervezik teljesíteni a kilométereket.) Zsuzsival mentem sokáig, akit az Élményfutár csapatban ismertem meg és nagyon jól tudtunk együtt futni. Egy darabig Edi is jött velünk, aztán Szuszu is utolért minket. Még morfondíroztam is magamban, hogy milyen jó kis csajbuli lesz itt a végéig. A rakpart nagyon durva volt, főleg amikor a budai oldalon dél felé futottunk nappal szemben. 9 km környékén értünk fel Szabadság-hídra, amikor Zsuzsi szólt, hogy kezdi elhagyni az ereje. Na én is pont ezt éreztem, hirtelen hihetetlenül nehéz lett, meleg volt, izzadtam, elsavasodtam, nehezek voltak a lábaim. A pesti oldalon a rakparton találtunk némi árnyékot a fal mellett, így egy kicsit erőre kaptam, de még mindig félelmetesen nehezek voltak a lábaim. Eszembe jutottak Gyuri szavai. Ha 10km-nél még jól vagy, akkor ne fusd el magad, 15 km-ig mindig türelmesen és aztán onnan lehet elengedni. A legnagyobb küzdelem 14 körül kezdődött, mert a lábaim csak nehezültek, a gyomrom teljesen fel volt kavarodva, éreztem, hogy kicsit elfutottam az elejét, de ott már úgy voltam vele, hogyha bevállaltam, akkor tolni kell. Hát toltam. Közben észrevettem, hogy elhagytam Zsuzsit, kicsit furdallt a lelkiismeret, de aztán a fordítónál láttam a rakparton. Intett, hogy menjek csak és megnyugodtam. 

Élmény volt az utolsó 3 km, mert bár tudtam, hogy a 1.55-től elbúcsúztam, de azt is tudtam, hogy meg lesz a két óra. 1.59.37 alatt értem be. Azt nem mondom, hogy vastagon belül van, de bent van és ez a lényeg. Ráadásul a Garmin szerint kicsit hosszabb volt a pálya, mint kellett volna. No de mindegy is. Minden méterért tisztességesen megküzdöttem, nem maradt bennem tartalék, a végén kicsit el is sírtam magam Gábornak. Azt hiszem futásommal még nem voltam annyira elégedett, mint ezzel most. 

Még négy hét és maraton. Most már elárulom, hogy 4 óra 15 percen belül szeretnék beérni. Ami azt jelenti, hogy kb. fél órát tervezek javítani az első maratoni időmön. Tudom, hogy kemény lesz, de edzettem rá sokat és amúgy is csak tenni kell majd egyik lábamat a másik után. 

Szóval minden szempontból egy sikeres hetet zártam. No de mi a siker? 

Az, hogy a kitűzött célnak közel dupláját gyűjtöttem már össze? Az, hogy két óra hossza alatt több, mint százezer jött össze a futódzsemborin? Az, hogy sikerült egy igazán jó félmaratoni időt futnom? 

A héten megkeresett egy apuka. Nem ismerem és ő sem ismer engem. Középsúlyos értelmileg fogyatékos kislánya van. Megköszönte a tevékenységemet és szeretne kilométert örökbe fogadni. 

Hát értük van ez az egész. 

Itt lehet nekik segíteni kilométer örökbefogadással. 

Következzen a harmadik hét. 

14 megjegyzés:

  1. Húú, de klassz vagy! Jó kis zsé gyűlt össze! De hogy, hogy a szöszbe lehet ennyit futni, azt fel nem fogom... :P
    De hajrá továbbra is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csak hozzá kell szokni. simán menne neked is :-)

      Törlés
  2. Az öltönyös krapek a kedvencem. (Na persze utánad :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem is tök jó fej volt, hogy öltönyben is beállt futni :-) kolléga és szomszéd is :-)

      Törlés
  3. Hajrá a 4.15-höz!!! És nagyon ügyi vagy, a 2 órán belüli fm-nal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. meg te is az vagy, mert életedben először lefutottad a félmaratont!

      Törlés
  4. szivem a torkomban... ezek hihetetlen elmenyek Evi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tényleg azok, kár, hogy nem vagy itthon!

      Törlés
  5. gratula Evi a sikerekhez! az a zabkasa..mit eszel hozza? banan+mez+mazsola+dio jo kombo. meglesz az az alomido is :) a maraton elott ket hettel kezdj el rengeteg sok zoldseget, gyumit, zoldleveleset enni. az etkezes a kulcs, az a donto a kimerultsegnel nemcsak a megfelelo edzes.
    mar nagyon varom a maratont!

    VálaszTörlés
  6. Köszi Orsi! A zabkásában volt most banán, alma, fahéj, kókuszreszelék. semmi plusz cukor nem volt hozzá, mert valaki azt mondta, hogyha teszek bele mézet, az gyorsan felnyomja a vércukromat és még hamarabb eléhezek. most az volt a baj, hogy korán ettem, szerintem. ezt a maraton előtti étkezést majd emailben kidumáljuk!

    VálaszTörlés
  7. Júhúú ez nagyon menő lehetett, megszakad a szívem, hogy nem tudtam menni. :o(
    És Évi! Baromi jól nézel ki! És közben baromi jól is mozogsz. ;o)

    VálaszTörlés
  8. Baromira kôszi! Vasárnap jôssssssssz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon szeretnék. nem találom a mikorholt. Mikorhol? :o)

      Törlés