2012. augusztus 25., szombat

Hókuszpókusz

A nyaralás menstruációval kezdődött és velős torokgyulladással folytatódott. Valószínűleg a sok-sok légkondicionálásnak köszönhetően. Mert a szabadban 39 fok volt a levegő hőmérséklete. sokszor nem is aludtam éjszaka, mert annyira kellett köhögnöm. Barnabás nagyon élvezte fürdőzést, főleg a homokkal borított partszakaszokon, ahol játszhatott a bokáig érő, húgy meleg tengerben. 
----------------------------------------------------------------------------------------------
Van egy új szomszédunk. Eddig ugyanis csak mi laktunk a földszinten, mert az állandósult gazdasági válságnak köszönhetően nem tudják értékesíteni az elképesztően túlárazott lakásokat. A kertünk is szomszédos. A nő elég sokat ül kint, pechünkre dohányzik. És pechünkre természetesen felénk száll a füstje. A lakásba is. Mivel nyár van és sokszor mindig nyitva vannak az ablakok. Kezdem azt gondolni, hogy ez a karmánk. Hogy ha már nem dohányzunk, akkor legalább szívjuk más füstjét.Tegnap este még füstölőt is gyújtott a szúnyogok ellen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ma reggel összekaptam magam, felkeltem 5.30-kor és elmentem futni. 7.30-kor indultam. Két óra hossza alatt összesen hatszor kellett elmennem wc-re. Nem pisilni. Aztán elindultam és két kilométerenként jött rám a fosás. A Mozaik utcánál lévő Mol kútra mentem be. Már ismernek. Kellemesen hideg volt. Utána még egyszer kellett a Margitszigeten, de akkor némi agykontrollal sokszor mondogattam magamban, hogy jólvagyok, jólvagyok, jólvagyok és elmúlt. 26 km lett a vége, hiába ittam szinte minden kútnál, a végére szinte porzott a vesém.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Meg tudná valaki mondani, hogy mi a jó a borivásban? Komolyan szeretném megérteni. Nincs bennem gonoszság vagy ilyesmi. Abszolút módon kíváncsiságból kérdezem. Tegnap este néztem egy beszélgetős műsort a tévében, Borvacsora volt a címe. Kellemes műsor egyébként, kedves emberekkel. Ilyen szöveget nyomtak benne a cserszegi fűszeresről: "lendületes savtartalmú, bájos bor". Borfesztiválok vannak, baráti társaságok járnak össze borozni, egyszerűen trendi dolog a borokhoz érteni, és ezt fennen mód hangoztatni, belecsempészni egy-egy hozzáértő hivatkozást szinte bármilyen témájú beszélgetésbe. Be kell valljam szart sem tudok a borokról. Van fehér, vörös és rozé, meg száraz és édes. 
----------------------------------------------------------------------------------------------
A 39 fokosra felhevült lakásunkban terjeng a Sudocrem szaga. Ez egy popsikrém, aki nem tudná, gyerekek fenekére kell kenni pelenkázás előtt, de állítólag égési sebre is jó. Én ritkán kenem vele a gyerekem fenekét, valamiért teljesen leszoktunk a krémezésről. Ő viszont totálisan rá van kattanva és amikor meglátja a tégelyt, amiből a legnagyobb kiszereléssel rendelkezünk, teljesen bekattan. Ma a teraszon játszott az apjával, én pedig éppen a futás utáni tisztálkodással voltam elfoglalva a fürdőkádban. Aztán kijött a felső szomszéd az erkélyre és miután kiderült, hogy egy időben, egy helyen nyaraltunk (kb 300 méterre egymástól, de nem találkoztunk) és ők is tegnap este jöttek haza, a gyerek apukája önfeledt beszélgetésbe kezdett a felettünk lakó gyerek apukájával. Barnabás ezalatt valamilyen úton módon megszerezte a tégelyt és kélyes élvezettel kente vastagon magára. Aztán a fotelre, a kanapéra, a szőnyegre, a függönyökre. Mindent zsíros popsikrém borít. 
----------------------------------------------------------------------------------------------
Nem vagyunk egy nagy tengerparti nyaraló család. Van abban valami bizarr, hogy drága pénzen bérelt, sztenderd napernyők alatt, sok ezer vadidegen, majdnem pucér emberrel osztozunk egy cirka másfél kilométeres partszakaszon. Cigiznek, veszekednek, az anyukák néha sírnak, az apukák meg csak állnak bénán. A gyerekek pedig tehetetlen szemlélőként tengődnek közöttük. Néha a házaspárok egy egyszerű keresztrejtvényt nem tudnak megfejteni. Egyébként is nagyon fura egész nap szinte semmit nem csinálni helyben. Legközelebb ingergazdag környezetbe megyünk.
----------------------------------------------------------------------------------------------
A minap nagyon szomorú lettem az Aldi parkolójában. Mostanában az Aldiba járunk. A környékünkön talán ez a legszebb bolt. Több is van. Szóval meleg volt és már esteledett. Ott ült a padkán egy asszony és némán zokogott. Eléggé le volt pattanva, szar ruhái voltak és látszott rajta, hogy szegény. Messziről cigánynak tűnt, de nem volt az. Odamentünk hozzá Barnabással és megkérdeztük, hogy segíthetünk-e valamit. Bármit. És hogy jól van-e. Biztosan jól van-e. Sírt, de szomorúan elutasította a közeledésünket. Nagyon sajnáltam. Arra gondoltam, hogy valami nagy fájdalom érhette vagy egyáltalán nincs pénze kajára vagy valaki bántotta. Nem fizikailag, hanem lelkileg, mert kívülről jól nézett ki. Nagyon sajnáltam. Ma is eszembe jutott. Nem kéne így élniük embereknek. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------
A nyaralás alatt megérkezett az élménykülönítmény oldalra való belépési nevem és jelszavam, így végre operatív módon is elkezdődhet az adománygyűjtés. Holnapra összerakom a bemutatkozó oldalamat és majd itt is közzéteszem a részleteket. Kicsit izgulok emiatt az adománygyűjtés miatt, mert soha nem csináltam még ilyet és nagyon remélem, hogy menni fog. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------

17 megjegyzés:

  1. Igazán hálás lehetnél amiért a szomszéd a ti lakásotokból is elűzi a szúnyogokat.

    VálaszTörlés
  2. A borivást talán majd cucka elmagyarázza :)

    VálaszTörlés
  3. Én nem csak a borokhoz nem értek,de semmilyen másmilyen alkoholhoz sem.Nekem mind keserű.Rejtély számomra,hogy lehet élvezni őket.Vannak nekem más függőségeim ezek helyett.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogadjunk láncdohányos vagy! ;-)

      Törlés
    2. Nem.:)Viszont van helyette kemény tanfolyam függésem.Folyton akarok tanulni valamit amiket aztán nem mindig fejezek be.Hát igen kitartás nélkül nehéz.

      Törlés
  4. a bor finom. és ha megfelelő ételek mellé tálaljuk, kész ízorgia. :) (bele lehet bolondulni és komoly függőséget tud okozni a különböző évjáratok összekóstolása és elemezgetése. esküszöm! ) és a cserszegi fűszeres tényleg játékos bor, kellemesen bizsergető savtartalommal. (ma este éppen azt ittam :) )

    az aldi parkolós történet engem teljesen a hatása alatt tart. többször is elolvastam. tényleg szomorú, hogy valamiért így élnek emberek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. N tessék. Egy borimádó :-) képzeld, van egy cserszegi fűszeres a hűrőnkben. Meleg nyári estéken a férjem szokott nekem rozéfrôccsôt csinálni, azt nagyduzzogva elszürcsölöm a teraszon :-)

      Törlés
  5. Nekünk is van egy új szomszédunk. A városban összeszedett fémhulladékot a közös virágoskertbe öntötte...
    A bor nagyon finom. Épp tegnap mondtam a férjemnek a citromos sör kóstolása közben, hogy jó-jó, de nem jobb a bornál... :-)
    Az én legkisebbem a gyógyszertári bóraxos popsikrémet használta fel, mint padlóápoló, csak előtte még a felét a pólójába és a nadrágjába kente. Meg a hajára... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg pont a citromos sört szeretem :-) amikor szoptattam és nem mertem alkoholt inni, állandóan ezt ittam. A kenócs egyelőre nem jön ki a kanapéhuzatból...

      Törlés
  6. Bort inni jó. Élmény. Összehoz embereket és érzéseket ültet el benned. De nekem nem megy, hogy ilyen hangzatosakat mondjak egy-egy jó fajtáról. Meg aztán a korral megjön a kedv az igazán jó borokra. hmmm...
    A minap hasonlította valaki a parodontax fogkrémhez a különböző alkoholokat. Amikor először használod/iszod nem bírod az ízét, de idővel megszereted. :)
    Én havonta meglepem magam egy-egy új még nem kóstolt borral és ízlelgetem. Most épp egy cserszegi fűszeres van a hűtőmben. Minő véletlen.
    A Borvacsora egyébként tényleg jó műsor.
    De nem kell erőltetni a borivást, mert trendi. De ha van a közeledben, aki ért hozzá, hagyd, hogy megfertőzzön :) a jó étel és bor párosítás valóban orgia tud lenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont azt írtam cuckának, hogy van egy üveg cserszegi fűszeres a hűtőben :-) esküszôm felbontom estére :-)

      Törlés
  7. A Hókuszpókot köszönöm :) A 26 kilométer úgy elbűvöl és loblokkol, hogy a többire csak visszaolvasva tudok reagálni :)

    Durván cigifüstös szomszédunk nekünk is volt, épp alattunk, úgyhogy nagyon átérezve sajnállak miatta. Hátha néha megfordul a szél!

    Aldis nő :( bárcsak mindenkihez odamenne valaki, aki épp sír!

    (Jaaaa: szerinted szabad aldis futócipőt venni? nem 26 kilométeres futásokra, csak egy nagyon kezdőnek!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem tetszeni fog neked is! Szerintem futócipót ne vegyél al Aldiban, inkább Decathlon. Ott vannak jó akció és ki lehet fogni. Én legutóbb az Amazonon vettem, bàr tudtam milyet kell, volt már olyan cipőm.12e volt :-)

      Törlés
  8. A bor finom. Nem elemezgetni kell, hanem meginni.

    VálaszTörlés
  9. Aki hasmenéssel lefut 26 kilométert, az bármire képes. Remélem neked is csak a melegtől van és a lehűléssel elmúlik.

    Én a helyetekben szólnék a cigisnek. Vagy nem illik, ha a saját portáján csinálja?

    Remélem már jobban vagy, sajnálom, hogy nem annyira élvezted a nyaralást, de legalább Barnabinak tetszett. Neki úgyis az a lényeg, hogy együtt legyetek és legyen sok új inger.

    Sudo ügyben javaslom, hogy kövesd Móni barátnőm példáját, akinek volt egy tisztítási problémája és felhívott mindenféle tisztítókat és az egyikben egy profi pasi elmondta neki, hogy mit tegyen, hogy kijöjjön a folt és működött. Ha gondolod, akkor elkérem a számot neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó volt az amúgy, nagyon jól éreztük magunkat, csak néha jó lett volna egy bringa vagy valami esemény, de a szigeten abszolút nem volt rá lehetőség. A hasmenés elmúlt, valószínűleg a melegtől volt. A cigisnek szólunk, már szövetkeztünk a felső szomszédasszonnyal :-)
      A Sudo nagyrészt kijött, tegnap szerencsére kiborított egy üveg fahéjat (Ground Cinnamon a Culinarisból!!!), az legalább elnyomta a kenőcs szagát. Hihi.

      Törlés