2012. június 27., szerda

Első bringázás esőben

Mondtam már, hogy költözünk?

Megáll az ész! Holnap adok 100ezret cashben bárkinek, aki eljön ide és befejezi a hadműveletet, míg én  vidáman bicajozhatok a kisfiammal. 

No, de ne szaladjunk ennyire előre. 

Egy költözés rendkívül sok feladattal jár. Egy lakáseladással járó költözés pedig még többel.  Így két hete gyakorlatilag projekttervszerűen éljük az életünket és minden napra be van osztva, hogy ki mit intéz. Gábor a szerencsésebb, mert neki van kocsija, mi meg Barnabással jól megszívtuk, mert nekünk nincs. Persze szeretünk ám bringázni, csak hát nincs mindig jó idő hozzá. 

Eső ide vagy oda, hétfőn mindenképpen el kellett mennünk lemondani a kábeltévét, internetet meg ilyesmiket. Telefonon egyeztettünk előtte a kedves ügyfélszolgálattal, hogy tuti-e a tuti, kinéztem térképen a helyet, aztán felpakoltam a gyereket. No. Ha futós babakocsival és egy gyerekkel elindulni itthonról nagy szám, akkor mindez bicajjal, übernagyszám. 

Először felöltözök én. Ettől Barnabás totál ideges lesz, mert sejti, hogy valami készül és nem tudja, hogy ő jön-e vagy marad. Így elkezd nyígni. Aztán felöltöztetem őt is. Nem, nem nyugszik meg.  Még jobban nyíg. Majd kiberhálom a bringát a szobából. Igen, egy szobában alszunk vele. Többek között ezért is költözünk el. A bringa kb. 25 kiló, plusz rajta a gyerekülés még ennyi. Komoly erőgyakorlat. Barnabás még jobban nyíg, mert nem tolhatja végig a bringát a lakáson keresztül. Aztán nagy nehezen kijutunk a lépcsőházba. Barnabást beültetem a babakocsiba. Ezt már reggel kitoljuk az előszobából a lépcsőházba. Igen, amúgy ez is bent van a 35 nm-es lakásunkban van. 

A babakocsira azért van szükség, mert a bringát és a gyereket nem tudom egyszerre levinni. Aztán lecipelem az elsőről a biciklit gyerekülésestől (MINDEZT IMI, A HERE SZOMSZÉDUNK VÉGIGNÉZNI). Majd visszarohanok a gyerekért, aki megint nyíg, mert leesett neki, hogy az anyja bringával együtt eltűnt. A földszinten beültetem Barnabást a gyerekülésbe, megbeszéljük, hogy nem veheti le a cipőjét, mert nincs pénzünk minden héten új cipőt venni. Majd hadakozunk egy sort a bukósisakkal. Aztán indulás. 

És akkor el kezd szemerkélni az eső. Mindezen készülődés után. Nem volt lelki erőm visszafordulni. Inkább bíztam valami felső erőben és abban, hogy kisüt a nap. 

2,5 km-t tekertünk, amikor be kellett menekülnünk a helyi Sparba az eső elől. A biztonsági őr nagyon kedves volt, megvigyázta nekünk a bicajt, amíg mi szereztünk magunknak szemeteszsákok esőkabát gyanánt. Mivel kicsit elállt az eső, nyugodtan folytattuk az utunkat, immár zsákban. 

Az ügyfélszolgálat messzebb volt, mint gondoltam, ám kedvesek voltak, mert 5 perc bénázás után felajánlották a segítségüket a bicikli elhelyezésében. Valójában szerintem inkább szánalmat ébresztettünk bennük. Hamar kiderült, hogy ezzel az úttal tartoztunk az ördögnek, mert nem lehetett visszamondani, mert a szaros hbo-s dobozt nem vittem magammal. Fcuk. Így indulhattunk is vissza. Már-már majdnem hazaértünk biztonságban, amikor éreztem, hogy furán vánszorog a hátsó kerék. 

Basszus, defektet kaptunk a szakadó esőben. Félúton hazafelé.

cumimatyi itt már szabadult volna

Már-már lepergett előttem az életem, ahogy bőrig ázva toltam a bringát (Barnabásnak jó esőkabátot rögtönöztem, ő megúszta), de egyszer csak pont egy gumis mellé értünk. Tisztára, mint a mesében. Igaz, csak autógumija volt, de legalább annyira felfújta a kereket, hogy haza tudtunk gurulni. A hab a tortán az volt a tortúrában, amikor hazafelé még egy szipussal is találkoztunk itt a járdán a kerítés mellett, és ő annyira ráparázott arra, hogy szűk lesz a járda hármunknak, hogy filmszerűen préselődött bele a drótkerítésbe. Mint Neo a Mátrixban. Őrülten vicces volt. 

Különösebb mondanivalóm amúgy nem volt ezzel a sztorival, csak szerettem volna elmesélni.

25 megjegyzés:

  1. :))) hurrá! milyen klassz új helyre költöztök? parkos, cigimentes, futóbarát, nagy lakásos? a csomagolás nem jó, de jó helyre költözni nagyon! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, nagyon jó hely lesz. Kétszer ekkora lakás, óriási terasszal, kertkapcsolattal, 10 méterre a Dunától. Parkos, ősfàs környezet, az udvaron egy bölcsivel, es nem is lehetne futobarátibb :-) csak feltolom a kocsit a gátra és két irànyba is futhatok :-) alig várom. Holnap màr ott alszunk :-)

      Törlés
    2. Tavasszal meg lehet lábat áztatni a teraszról :)

      Törlés
    3. Képzeld, ez nem ãrterület :-)

      Törlés
    4. Láttam én már Dunavizet Budakalászon is :)

      Törlés
  2. Mindig irigyeltem azt hogy bármilyen helyzetben belevágsz a dolgokba.Én meg a falun kívűl messzebb már lassan nem is voltam 1 éve mert nem tudnám hogy álljak neki a gyerekkel ennek a kalandnak.Igyekszem ihletet meríteni tőled.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak egyszer kell nekivágni, utána menni fog :-) én alig vártam, hgy mozdulhassak a gyerekkel, annyira utáltam a bezãrtságot. Mostanában meg egyre izgalmasabb babakocsi nélkül :-)

      Törlés
  3. Igazán szép esőkabát :D
    A babakocsis manőver pazar, de nem lehetne a lakásban hagyni a gyereket amíg leviszed a bicajt? Ha így is úgy is nyíg... :)
    Már alig várom h itt legyetek a közelben, addig én is edzek a bicajjal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbàltam a lakàsban hagyni, de akkor meg bömbölt, annyira megijedt. Most csak nyíg. Az nem is sírás, csak olyan nyôszörgés, tudod. Még egy nap és szaggathatjuk az aszfaltot :-)

      Törlés
    2. Római-fürdő vonalától innen vagy onnan? :)

      Törlés
    3. Honnan nézzük? :-) a fürdőn túl, a büdôs àrok előtt.

      Törlés
    4. :) Hú, ezt még majd pontosítani kell :)

      Törlés
    5. Pont ma ott sétáltam reggel Zsombival, gondoltam Rád (Pünki és Büdös között) :) Majd írj, ha elrendeződtetek, hogy összefussunk: gyuruke@gmail.com

      Törlés
  4. E hét nagy tanulsága számomra, hogy nem éri meg nehéz biciklivel szívni, mert kb 25-30 e forintért lehet kapni olyat ami könnyű, szép, jó és még sosem használt.

    Persze oda az öröm amit akkor éreztem amikor hazajutottam a csarnokból az őrült nehéz biciklivel és a majdnem olyan nehéz heti elemózsiával (liszt, rengeteg olívaolaj, fél disznó, zsák krumpli).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ebben igazad van. Sajnálom is, hogy nem vettem könnyebbet. Amúgy fasza, stabil bringa, csak gyúrni kell hozzá:-)

      Törlés
    2. Igen, én is hallottam már olyanokról akik bicajjal járnak vásárolni...

      Törlés
    3. Még mindig jobb, mint cipelni. :D

      Törlés
  5. határozott egy nő vagy! minden elismerésem! & végig mosolyogtam :)
    hova költöztök??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehogybazt hidd ám! Amúgy Obudåra :-)

      Törlés
    2. húúú de szuper! és milyen az új hely? és hogyhogy ilyen hirtelen? vagy kerestetek lakást? sikerült eladni a másikat?

      Törlés
  6. vicces lehet ahogy Barnabas dobalja a cipoit :) gondolom zsakbacsomizva nem volt erre lehetosege :) nalunk is velunk alszik a bicom, mar fel sem tunik, meg lehet szokni, csak neha akaszt ki! mondjuk babakocsi nincs mellette.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem dobàlja, észrevêtlenül leveszi :-) àltalàban kedves emberek utànunk hozzåk, de hagytunk mår el nagyon jó cipőt. Jelenleg kêt bicaj ês két babakocsi van a szobában :-) költözés előtti ãllapotok.

      Törlés
    2. Múltkor pont egy nő keresett biciklivel egy lila csizmácskát, kajánul röhögő gyerekkel, nagyon vicces volt, szerencsére ő is röhögött. De hiába kérdezte, a bicikliúton nem láttuk.

      Törlés
    3. jo koltozkodest es berendezkedest az uj kuckoba, ezt elfelejtettem mondani :)

      Törlés
  7. Aszta mennyire vagány vagy! És nagyon örülök, hogy bejött a bringázás. Nekem is a futás ;o)

    VálaszTörlés