2012. március 11., vasárnap

Hétköznapi örömök

Már régóta akartam írni ide egy olyat, ami arról szól, hogy milyen apró örömökből áll a élet. De mindig is roppant közhelyesnek gondoltam, így elhessegettem. Most azonban őrült egy héten vagyunk túl, túl sok őrült dolog történt, de leginkább az, hogy túl sok kibaszottul őrült emberrel volt dolgom, ami - kár is tagadni - megviselt. Még sírtam is. Szerintem többször is. 

Barnabás is többször cirkuszolt, különösen az esti elalvásnál és nem is mindig sikerült neki végigaludnia az éjszakát. Így tegnap éjszaka - ezen írás fogantatásakor - kimondhatatlanul fáradt voltam, amikor fél kettőkor elkezdett kavirnyákolni a szobájában. Mikor félájultan visszazuhantam az ágyba, hasra fordultam, felhúztam a jobb lábamat magam mellé, a bal kezemet bedugtam a pihe-puha párnám alá és csak arra tudtam gondolni, hogy mennyire kibaszottul jó érzés így feküdni. Éreztem, hogy a testem szinte eggyé válik a matraccal, ellazul minden porcikám és szőrszálam, talán még a nyálam is kicsordult és azt hiszem képes lettem volna így eltölteni a következő két évet. 

Majd arra gondoltam - éjjel fél kettőkor (!!!)- hogy ezt az érzést meg kell osztanom másokkal is, mert milyen jó lenne, ha mások is felismernék, hogy mekkora örömöt tud okozni egy egyszerű hasonfekvés. Majd körülbelül még egy fél óráig azt memorizáltam, hogy milyen másfajta, egyszerű dolgok tudnak nekem ekkora örömöt okozni. 

A éjszakai eszmefuttatás komolyságát jelzi, hogy mikor Barnabás újra felkelt ötkor, még szoptatás közben is arra gondoltam, hogy el ne felejtsem kitárni itten a szívemet napfelkelte után. És csak memorizáltam, memorizáltam, míg újra el nem aludtam. 

Nem egy hosszú lista következik, de ezek a dolgok felettébb boldoggá tudnak tenni. 
Úgy általában véve. 
  • Hason feküdni éjszaka, kissé felhúzott lábbal, miközben a kezemet becsúsztatom a hideg párna alá.
  • 100 forintért találni egy patyolattisztaságú nyilvános wc-t a város szívében, miközben az évszázad hascsikarása kerülget.
  • Megszagolni a gyerekemet. 
  • Találni egy ezrest a tavalyelőtt elrakott, és most újra előszedett tavaszi kabátomban. (ami tavaly nem jött rám, mert terhes voltam)
  • Elaludni egy filmen a kanapén. 
  • Süttetni magamat a tavaszi napsütésben egy parkban egy padon (miközben Barnabás mellettem alszik a babakocsiban). 
  • Megnyugtatóan rendezni egy konfliktust. 
  • Beülni egy kád forró vízbe, miután futottam 12km-t mínusz tíz fokban. 
  • Azt hallani valakitől, hogy "te milyen sokat fogytál...". 
Az éjszaka közepén ennyit tudtam összeszedni és megjegyezni.

Tessék, csak tessék folytatni a listát.

 



25 megjegyzés:

  1. Szuper! :)

    - fagyit enni szökökut mellett egy hosszu futas utan (lasd mai kep)
    - ma elöször birkenstockban menni este uszasra
    - poloban, sapka es kabat nelkül nelkul mászkálni
    ...

    VálaszTörlés
  2. ez jó! asszem még nem memorizáltam, de megérné lerögzíteni és mindig kiegészíteni az újonnan szerzett boldogságokkal...

    - reggeli kávé a teraszon, miközben a szemembe tűz a nap
    - felmászni egy szikla tetejére és beleszippantani a felhőkbe
    - rózsaszín mignon-t enni, ami annyira puha és friss, hogy ráragad az ujjaimra...

    VálaszTörlés
  3. Például amikor úgy tudom meginni a kávémat a gép előtt h sem a gyerekek nem piszkálnak, sem bélám nem áll mögém azzal h "mit olvasol?" :D

    VálaszTörlés
  4. @Johi, jól nézett ki a fagyid! és nagyon megérdemelted! jó, hog nálatok már olyan jó idő van!

    @hentaii: irigyellek a sziklamászásért :-) ó rózsaszín mignon... de ennék most egyet

    @anyus: baszki, tudod mire gondoltam, mikor először olvastam, hogy mit írtál?! "anyus kávégép előtt kávézik és mit olvas???!!!" majd leesett, hogy valószínűleg a szgép előtt ülsz és az internetet böngészed.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Vagy esetleg olvashatnám a kávéfőző használati utasítását :)

      Törlés
  5. - egymas utan 4 zold lampan is attekerni bringaval meloba menet - meglelni a tavasz elso medvehagymajat az erdoben es a tavasz elso medvehagyma pestos tesztajat befalni
    - hajnali nyari futas amikor csak te vagy az utcan, parkban, erdoben

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádom a medvehagymát! De a hajnali futásra nehezen tudnál rávenni :-)

      Törlés
  6. Azt hallani, hogy: de jo a mozgasod... :-)

    VálaszTörlés
  7. A frissen teregetett ruha illata!
    Masszázs közbeni elaludni!
    Egy frankó vacsora után kiülni a teraszra, és nyugiban elszívni egy cigit, miközben a tavaszi szellő melegen fújdogál!
    Mikor futás közben rád köszön és mosolyog a szembe futó!
    Látni az Esztit őszintén nevetni!
    Kiszabadulni, és végre nézni az embereket, és végre emberek között lenni!
    Mikor Ati beleszól a telefonba:- Na szia Édesem! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az öblítő illatot én is nagyon szeretem. És azt is bírom, amikor a szembefutók integetnek :-)

      Törlés
  8. hmmm... éjszakai hason fekvés... mi babát várunk, kíváncsi vagyok mikor tudok majd újra hason aludni éjszaka, már várom azt a napot :) az én egyik kedvencem: tavasszal, hétvégén, felkelés utáni nagy szellőztetés alatt visszabújni a hideg ágyneműbe és nyakig betakarózni... imádom :) Jó ötlet volt ez a bejegyzés!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát...hason feküdni akkor tudsz majd legközelebb, amikor a cicid nem durran szét a tejtől :-) kell egy pár hónap! a hideg ágynemű...nem is tudom miért nincs a listámon:-)

      Törlés
    2. gratulálni is akartam, de valamiért elfelejtettem! mikorra várod?

      Törlés
    3. Koszonom.pont tegnap tudtuk meg,h kisfiunk lesz. :) nagy az orom!!! Augusztus elejere varjuk,remelem nem less 40 fok a nyaron!

      Törlés
  9. ///Ne haragudj kedves, de egy merényletet követtem el ellened. Majd nézd meg odaát.
    ...és tényleg ne haragudj -kérlek!
    -A macis-fenék-képnél találod.-///

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kedves vagy, de nem ígérem, hogy kirakom a macit :-) Három dolgot szívesen írok :-)

      Törlés
  10. ...és hogy végre olvastam is:
    -Egy új könyv illata.
    -Vaskos takaróba burkolózva ülni a teraszon és nézni az esőt, príma villámokkal és menydörgéssel, persze.
    -Hazaérkező emberem faillata.
    -...ha már ágynemű: csere után, először belefeküdni a ropogós, friss ágyneműbe.

    VálaszTörlés
  11. Ha már ennyien írtak az illatokról: a pékség illata. Főleg hajnalban, de minden napszakban csodás.

    VálaszTörlés
  12. Autót vezetni, úgy hgy nem rohansz, ès bömböl a kedvenc zenèm!

    VálaszTörlés
  13. Na ezt jó magyarosan megfogalmaztam! :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ne izgulj, te már félig olasz vagy ;-)

      Törlés
  14. -amikor az óra és a perc megegyezik a digitális órán
    -természetes vízben elmerülni, úszni
    -magamra, vagy az álmaimra ismerni egy könyvben
    -szóviccek :o)

    VálaszTörlés