2012. február 28., kedd

A nagy közös receptgyűjtemény

Köszönöm. Merci. Danke. Grazie. Thank you. Dankon. Dank u. Terima kasih. Obrigado. Eskerrik asko. Dekuji. Muchas gracias. Gratias.

Azt a rengeteg fantasztikus tippet, ami kaptam tőletek az előző - egyébként roppant spontán módon született - bejegyzéshez. 

Gábor azt mondta, hogy annyi hozzászólást kaptam, mint egy híres blogger. Ami a bejegyzés által megérintett és szólásra ihletett olvasók számát illeti, a Chipmunk-19 történetében messze ez a (anti)-gasztro-írás volt a legnépszerűbb. Viszont akkor most egyik szemem nevet, a másik meg sír. Nevet, mert roppant konstruktív volt mindenki, és soha nem látott arcok is előkerültek a monitorok mögül; sírni viszont azért sír, mert ezek szerint lehetséges, hogy máskor annyira szar témákról írok, hogy senkit nem mozgat meg?!  (Akinek nem inge, persze ne vegye magára). 

A múlthéten még egyetlen recept sem került felhasználásra ebből a fantasztikus gyűjteményből, mert éppen elutaztunk egy olyan helyre, ahol adtak enni és nem nekünk kellett főzni, de biztosíthatok mindenkit, hogy szombaton már innen készül az ebéd. 

És mivel tökre közösségi ember vagyok, összegyűjtöttem egy csokorba az összes tippet. Majdnem mindet. Tessék vele szabadon garázdálkodni, felhasználni, beleírni a naptárakba. 

  1. Sütőtökleves, tökmagolajjal 
  2. Pisztráng majonézes céklaslival
  3. Rakott krumpli - hagyományos, darált húsos, almás, besamel mártásos verziók variálhatók
  4. Zöldbab főzelék
  5. Zellerkrémleves kecskesajttal & mákos guba
  6. Currys-tejszínes csirkesaláta szőlővel/ananásszal
  7. Sült csirkecombok zöldségágyon
  8. Dinnye fetával
  9. Vegán zöldségkrémleves (tejszín helyett kókusztejjel)
  10. Vadprökölt galuskával, savanyú uborkával, csokis kókuszos brownie
  11. Zöldségkrémleves, svédnyúl vajon párolt zöldségágyon, meggyes pite
  12. Gyümölcsleves, lekváros derelye
  13. Tésztasaláta
  14. Mézes-mustáros csirke + tepsiben sült zöldségek
  15. Paradicsomos spagetti (fokhagymás-vöröshagymás paradicsomszósz+szigorúan tojás mentes tészta)
  16. Házi hamburger szósszal
  17. Parmezános burgonyakrémleves
  18. Csirkepörkölt (mellből és felső combból) tarhonyával és ecetes uborkával
  19. Lélekmelengető téli vörös lencse leves 
  20. Quinoa grillezett zöldségekkel (édesburgonya, cékla, sárga- és fehérrépa stb.) 
  21. Brokkolikrémleves pirított tökmagos kenyérkockákkal
  22. Húsgombóc paradicsomszósszal (az az igazi menzás íz)
  23. Krumplilángos akármilyen feltéttel
  24. Light-os gulyás (csirkemellből és zöldbabból) és palacsinta
  25. Paradicsomleves parmezánsajttal
  26. tTárkonyos raguleve
  27. Tojásos nokedli, csemegeubival
  28. Vadasmártás, marhahúsival + azzal a rövid makaróni tésztával
  29. Zöldborsófőzelék
  30. Töltöttpaprika (Andris-féle nem hagyományos - receptet ld. az előző bejegyzés végén)
  31. Cukkinis-zöldséges lasagne
  32. Cukkinis húspogácsa, reszelt cukkíni darált pulykahússal kis tojással fűszerekkel (köménnyel pl isteni) összesütve sütőben. 
  33. Barnarizses vagy tönkölybúzás rizottó
  34. Hajdina vagy köles kása gesztenyepürével meggyel(vagy málnával, egyéb idény gyümölccsel
  35. Spagetti, bolognai spagetti, nagyon nagy mennyiségben, mélyhűtőben remekül elvan, esetleg kis csilive, babbal csilisbabbá is át lehet transzformálni 
  36. Lazac
  37.  Feketeerdei sonka tejszínes póréhagymás masnitésztával
  38. Toszkán paradicsomleves 
  39. Kapros- tejszínes pulyka+ kuszkusz
  40. Sztrapacska
  41. Kuszkuszt zöldségekkel
  42. Angol cottage pie
  43. Tepsis tészta (Muci receptje, bővebben ld. előző bejegyzés)
  44. Rakott káposzta sok-sok tejföllel
  45. Csirketorta salátával vagy rizzsel, krumplipürével vagy bármivel
  46. Tökfőzelék
  47. Kelkáposzta-főzelék
  48. Sonkás-paradicsomos csavarttészta
  49. Túrófánk 
  50. Karfiolos csirke (ez utóbbi három Timi receptje)
  51. Citromos csirkemell - ezt Facebook-on kaptam, ha kell valakinek a recept, csak szóljon
  52. Gnocchi friss zöldséggel
  53. Paradicsom leves húsgombóccal - hagyma zeller-szár, friss paradicsom
  54. Sütőzacskó, hal zöldfűszerek paradicsom meg ami van
  55. Francia pirítós salátával
  56. Humusz friss zöldségek, friss jó barna kenyér
  57. Párolt zöldbab, főtt tojás, friss hagyma, paradicsom a magos rész nelkul, tonhal (hal es zoldbab lehet konzerv) citromos mustaros vinaigrette
  58. Cikoria sonkába tekerve, fehér besamel szósszal
Naptár márciusban


Jó főzést mindenkinek!

ui1: ha az idei blogtalálkozónak gasztro-témája lesz, eljöttök? 
ui2: tudtátok, hogy a svédnyúl az nem egy nyúlfajta? 
ui3: akik csak az előző bejegyzésnél szólaltak meg, majd megszólalnak máskor is? 
ui4: ha csinálok egy hasonló struktúrájú bejegyzést, ahol étel helyett könyvtippeket kérek, azt szeretni fogjátok?

29 megjegyzés:

  1. engem pont az a bejegyzés nem mozgatott meg..
    1. nincs még konyhánk 2. hasonló gondokkal küzdök, ha eljön a hétvége..
    a könyves kérdés jöhet :)
    valahol meg lehet találni az email-címedet??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na tessék, de a könyves megmozgatna :-)
      chipm19KUKACgmailPONTcom, de Johinál megvan a másik gmail-es is.

      Törlés
  2. 1. mér lesz? :)
    2. höhö :DDD
    3. ez nem én ingem.
    4. igen-igen-igen. :DDDD

    és tök jó ötleteket adtak a blogcimbijeid én is merítettem belőle. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. minden évben van :-))
      ok, akkor lesz könyves is.

      Törlés
  3. 1. Csak, ha nem muszáj saját sütit vinni és végig főzésről beszélgetni.
    4. Én nem mernék ilyet kérdezni, mert mostanában három hónapig olvasok egy könyvet, szóval ha a "blogkukkolók" is megszólalnak, évekig nem végeznék az ajánlott könyvekkel :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem muszáj :-) ne is mondd, Steve Jobs életrajzát kb december eleje óta olvasom és a 150. oldalon járok.

      Törlés
  4. 1. Veszprémből nem triviális, de nem is lehetetlen
    2. a svédnyúl nekem is új volt, pont nemrég vettünk a Lidlben nyúlhúst
    3. nemingem :)
    4. könyvekben nem vagyok mostanában túl erős, sajna a boldog gyerekkorral megszűntek nálam azok az idők amikor tudtam rendszeresen saját szórakozásomra olvasni. Cska szakmai és célirányosan tematikus az ami belefér (baba, kutya, IT), bár ezt is élvezem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem ti már nem is tudnátok eljönni a nagy pocak miatt. mert akkoriban lesz. mindig nyáron szokott lenni :)

      Törlés
    2. a Maternity-ben szülünk szóval kb augusztusban pont Bp-n leszünk...

      Törlés
  5. Azt hiszem levonhatod a tanulságot, h az olvasók segítőkészek, viszont lusták :D

    VálaszTörlés
  6. ui1: ha éppen otthon leszek, szívesen elmegyek! (De én szeptemberben leszek csak úgy otthon legközelebb)
    ui2: svédnyúl? Google Imagesben csak a te lábaid jönnek fel. A google searchben csak a te blogod és egy svédországi magyar blogja jön fel. Aszerint a hónyulat nevezik svédnyúlnak. Most akkor mi van???
    ui3: én mindig megszólalok. Próbálj elkussoltatni...
    ui4: persze. Mindig ámulattal olvasom hogy micsoda érdekes könyveket ismernek mások. Én nem tudok izgi könyvekről. Van egy amit egy magyar nő írt, amikor a férjével voltak kiküldetésen Indiában. És nem emlékszem a címére. Egy ideig azt hittem hogy Szavannatűz (holott Indiában NINCS szavanna!) és mivel azóta azt a könyvet megleltem, megbizonyosodtam hogy az egy novella gyűjtemény khm, Afrikából...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor egy újabb érdekes keresőszóval lesz gazdagabb a google analyticsem.
      A könyveset megcsinálom, pont azért, amit te is írsz, mások mindig olyan erdekes könyveket olvasnak.

      Törlés
    2. A Bengáli tüzet általános iskolás koromban kétszer is gyorsan végig olvastam, olyan érdekes volt, szerintem a mostani tempómban évekig tartana :(

      Törlés
  7. varom a konyves bejegyzest, a blogtali jo otlet :)

    VálaszTörlés
  8. 0, És igen! Csak került a posztba egy pontosvessző. :-P
    1, Ha a gasztrotéma azt jelenti, hogy sütsz-főzöl rám/ránk ott leszünk! :-)
    2, De az! Bár ők is simán nyúlnak hívják...(svenskhare)
    3, Ez rám sem vonatkozik... :-)
    4, Igen, elöljáróban: Szlankó Bálint: Maximum nulla áldozattal (egy korábbi munkahelyed miatt érdekes)

    VálaszTörlés
  9. ó, magasságos és méltóságos Chipi!, nézd el nekem, hogy félrevezettem egy egész blogtársadalmat a svédnyúl racionalitását jól benéztem, ugyanis ő svájcinyúl.

    (ezek után az a szubminimum, hogy beszkennelem és átküldöm a receptjét, és meaculpa, meg szánombánom. jajj)

    VálaszTörlés
  10. (most meg elírtam, szóval nem racionalitását, hanem nacionalitását. és most elbújdosom egy kétórás alvásra)

    VálaszTörlés
  11. Ugye minden rendben, csak elnyelt a konyha??
    És MI VAN MISIVEL???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a munkában merültem el baszki, nem a konyhában.

      Törlés
    2. :( Sajnálom... de azért Misiről írhatnál :)

      Törlés
    3. mindenképpen. mindennap csacsogunk egy kicsit ;-)

      Törlés
    4. meg azt is akartam kérdezni, hogy egyszer a deddel nem jöttök el a kölyököbölbe? egy csütörtöki napon. danolni, mondókázni :-)

      Törlés
    5. kopaszi gát. az messze van tőletek?

      Törlés
    6. Hátööö... nincs közel :) Óbuda jobb lenne mint Új.

      Törlés
  12. Képzeld, nagyon jól! Finom volt, gyorsan elkészül es Barnabás is tudott belőle enni. Azóta már csináltam gombával is hús helyett :-)))

    VálaszTörlés