2012. február 19., vasárnap

Mit főzzünk holnap?

Nálunk a péntek este legfőbb kérdése általában így hangzik: na mit főzzünk holnap? 

Hangulat és fáradtság függvénye, hogy az ezt követő beszélgetés milyen mederben zajlik - békés (már túl vagyunk a bevásárláson, legalább ezzel nem kell baszakdoni szombat délelőtt); ingerült (mert persze nincs itthon semmi); találgatós (abból, ami mégis van, mit lehet gyorsan és egyszerűen); nihillikus (nincs egyetlen ötletünk sem és ez persze nem is érdekel, majd lesz valahogy - és persze tudom, hogy nincs ilyen szó, hogy nihillikus); kifejezetten ingerült (nincs ötletünk és ettől idegesek is leszünk, különösen én); katasztrofálisan borzasztó (nincs ötletünk, de tudjuk, hogy holnap el kell menni bevásárolni, ami szombaton egyébként is stresszes és erre még ráadásul kevés idő is van, mert délelőtt futni szoktunk, de mire futásból hazaérünk már nagyon éhesek leszünk és persze jó lenne valami táplálót enni, ami azért egészséges is és kitart vasárnap is.)

A mostani elmúlt pénteken így zajlott (miután a gyerek elaludt és mi édesdeden összebújva feküdtünk a kanapén, ami teljesen nyilvánvalóan alkalmatlan arra, hogy azon két felnőtt ember kényelmesen heverésszen):

- Mit főzzük holnap? - feleség. 
- Már megint ez a kérdés. - férj. 
- Ahhhh...tudom. De van ötleted? - feleség. 
- Hát ez nehéz. Mert kb. tízféle ételt tudunk főzni. És abból is csak öt szokott eszünkbe jutni és mindig azt esszük - férj. 
- MIIII???? TÍZFÉLE ÉTELT?????!!! Kikérem magamnak, egy csomó mindent tudok. BÁRMIT MEGFŐZÖK, CSAK MONDD MEG MIT. TÍZFÉLE ÉTELT??????!! BASSZUS, NE SÉRTEGESS. 
- Jó. Én tudok tízféle ételt főzni.  - férj.
- Te? Tízfélét? Ja, persze. Na sorold. - feleség. 
- Például Carbonara. Mexikói. Gyros. - férj. 
- A mexikói és a gyros ugyanazon séma alapján működik, úgyhogy ez egynek számít. - feleség. 
- Hagymaleves. Rántotta...- férj. 

A beszélgetés végére nem emlékszem, de végülis carbonara lett - igaz, a héten másodjára. Egyszer én főztem hétközben, most Gábor. Ez például az ő specialitása. És nagyon finom, szóval nem bántam, hogy megint ez volt. Ma pedig hagymás rostélyos volt krumplipürével, ami nagyon jól sikerült, de totál kiborultam, mire megpirult a hagyma olyan jó ropogósra. Sokkal tovább tartott, mint a hús.

A lényegre térve, nem gondolom, hogy jó háziasszony lennék. Van a fejemben egy olyan kép, hogy a jó háziasszony örömmel végzi a ház körüli teendőket, miközben boldogan nevel gyermeket és ha úgy hozza a szükség, akkor öt perc alatt rittyent valami finom, meleg ételt a családjának. Csípőből. Mint a Buday. Anélkül, hogy levenné HorváthRozit a polcról vagy felhívná az anyját telefonos segítségért. Én a ház körüli teendőket pusztán szükségszerűségnek érzem, nem tesz boldoggá a vasalás, mosogatás, stb. A gyereket nevelem, boldogan, no de a főzés...Ami azt illeti egyáltalán nem vagyok kreatív a konyhában. Nincs feltankolva a konyhánk/kamránk, mint a kettővel ezelőtti generációnak (mondjuk nincs is kamránk) és a bevásárlás is mindig az utolsó pillanatban jut eszembe. Mondjuk amikor már a liszt-cukor-sütőpor benne van a tálban az éppen készülő sütihez és akkor kiderül, hogy nincs itthon egy deka tojás sem. Vagy ha van, akkor annak eredete és hűtőben eltöltött ideje meghatározhatatlan. 

Plusz még ott van a sok zöldségpucolás, hústisztítás, vagdosás - gyerek közben két kézzel húzza le rólam a nadrágot - aztán a végén a mosogatás, pakolás stb. És akkor máris egy fél nap elment az egyébként 2 négyzetméteres konyhánkban. Ha már belelendültem, nincs gond, élvezni is tudom, csak hát olyan nehéz elkezdeni. Tiszta szívemből csodálom és irigylem azokat az embereket, akik tudnak főzni, mernek főzni, liberálisan bánnak a hozzávalókkal és mindezt a lehető legnagyobb élvezettel teszik. 

A bevásárlás-főzés körül potenciálisan felmerülő feszültségek elkerülése érdekében a következőt találtam ki. Előre, gondosan megtervezem a hétvégi étkezéseket és ezeket jól látható módon feltüntetem a konyhában lógó falinaptáramban. Ez kb. negyvenhat ételt jelent, mivel még kb. ennyi hét van hátra ebből az évből. Persze az étel lehet kevesebb, ha szombaton olyat főzök, ami vasárnapra is jó.

Most jön a felhívás.

A legnagyobb tisztelettel arra kérek minden rendszeres és rendszertelen, inkognitóban olvasót, visszatérőeket és néha ide tévedőket, hogy a bejegyzés végén a megjegyzés rovatban hagyjon itt nekem egy szombati ebédjavaslatot. Mondjuk biggyeszen elé egy számot. 

A példa kedvéért:
#1 - Tejszínes burgonyaleves pirított gombával. - Anna, Abu Dhabiból

Nem muszáj receptet is küldeni, hacsak nem túl kacifántos a dolog. 

Tessék, csak tessék. Ez most tök komoly.

Van amúgy szakácskönyvem is, de mind olyan kacifántos, hogy mire a hozzávalókat beszerzem, elverek egy rakás pénzt és lejárom a lábamat Budapesten. 

Meg ez így sokkal izgalmasabb is. 

Ígérem mindent beírok a naptárba és mindent megfőzök. Tényleg.

ui: amikor pontosvesszőt használok tagmondatok között (ld. második bekezdés), mindig Kurt Vonnegut jut eszembe. Szerinte ugyanis a a pontosvesszők transzvesztita hermafroditák és az égegyadta világon semmi funkciójuk nincsen. Pusztán azt jelzik, hogy leírójuk járt egyetemre.

67 megjegyzés:

  1. #1. Sütőtökleves, tökmagolajjal; Pisztráng majonézes céklaslival :-) Elsőzni ér? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. még jó, hogy ér :-) Sőt, tök vagány!
      Köszi!!! Amúgy a sütőtöklevest ki nem állhatom. Minden más formában megeszem a sütőtököt! Viszont a pisztráng az sülhet, a cékla nagy kedvenc, pont tegnap vettem vagy két kilót :-) a részletekért kereslek majd priviben;)

      Törlés
  2. #2. Rakott krumpli - hagyományos, darálthúsos, almás, besamel mártásos verziók variálhatók és tuti kitart vasárnapig

    #3. zöldbab főzelék - praktikus, mert csak belezúditasz mindent a fazékba, nem kell vele foglalkozni :o) ráérős szombatra fasírttal, pörgés esetén virslivel

    #4. zellerkrémleves kecskesajttal & mákos guba :o)

    #5. currys-tejszínes csirkesaláta szőlővel/ananásszal - ha grillcsirkéből csinálod tök gyorsan kész. Inkább nyárra ajánlom

    #6. sült csirkecombok zöldségágyon - ez is elvan magában a sütőben :o) és úgy pácolod/fűszerezed, ahogy ti szeretitek

    #7. dinnye fetával :o) és pontosvesszőrakottas ,o)

    hajrá Évi! Arra gondoltam, hogy én is fogok innen puskázni, nagyon jó ötlet ez egy közös tudásbázis :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mmmmmmmmm...dinnye fetával....alig várom már a nyarat! Pörges esetén virsli..hahah, ezen felröhögtem. Milyen az almas rakottkrumpli?

      Törlés
  3. (nem tudom hova lett a kommentem, az előbb még egy villanásra láttam, aztán eltűnt, lehet én töröltem, mert vagyok ám annyira béna... )

    szóval, írom azt, ami most nálunk volt, jó? (oké, nincs mindig ekkora felhozatal, de most vegán-szerű vendégeink is voltak)
    A menü: vegán zöldségkrémleves (attól vegán, hogy tejszín helyett kókusztejjel készül), vadprökölt galuskával, savanyú uborkával, csokis kókuszos brownie
    B menü: ugyanazon zöldségkrémleves, svédnyúl vajon párolt zöldségágyon (igen, tudom, a vegán nyúlhúst eszik :D), meggyes pite.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kókusztejet pont most láttam itt a Herbaházban. Svédnyulat hol lehet kapni? De most komolyan. És a vegán tényleg eszik nyulat?

      Törlés
    2. a divatvegán mindenképpen, a svédnyúl meg attól svéd, hogy vörös borban, vörösborecetben, zöldségekkel és borókabogyóval pácolódik 10 napon keresztül, aztán egy ragut főzünk belőle, amiben van sült gesztenye is meg alma is. :)

      a kókusztejet én nagyon szeretem, pl a kávé is igazán kellemes ízű lesz tőle. :) (és amúgy is kókusz fun vagyok, bárhol-bármilyen mennyiségben)

      Törlés
  4. és most megállapítottam, hogy hú de sznob vagyok,úgyhogy írok pár emberközeli hétköznapi gyerekek mellettit is.

    A borsó-, bab- és zöldséglevesek hamar elkészülnek, főleg konzervből, vagy mirelitből. Esetleg húsleves hétvégén vagy gulyás, az még pár napig kitart.
    A második fogás újabban eléggé egysíkú, Hunor teljesen rázizzent a menzakosztra, így tényleg könnyű dolgom van, tésztafélék (carbonara, milánói, bolognai) főzelékek (bab, zöld- ill sárgaborsó, krumpli) virsli, tükörtojás, egybefasírt feltétekkel, spenót-tükörtojás, rizs mirelit akármik sütőben sütve.
    Nagy múltja van nálunk a "rakottasoknak": tepsiben alulra félig főtt rizs, rásorjázva akármilyen-bármilyen hús (tarja, csirkecombok), tetejibe sajtos-tejfölös vagy tejszínes trutyival megöntözve-sütőben megpirítva.
    Sütik: piskóták, kuglófok, brownie-k, viszonylag gyorsak és finomak. :)

    VálaszTörlés
  5. #8 Gyümölcsleves, lekváros derelye

    VálaszTörlés
  6. Csak, hogy ne legyek mindig csendben:

    #9 tésztasaláta
    #10 mézes-mustáros csirke + tepsiben sült zöldségek
    #11 paradicsomos spagetti(fokhagymás-vöröshagymás paradicsomszósz + szigorúan tojás mentes tészta :D)

    Mindegyik garantáltan gyors és egyszerű :)

    +1 házi hamburger szósszal ez alapján a recept alapján:

    http://varosban.blog.hu/2010/10/14/a_legjobb_hamburger_nyomaban_magyarosi_burger

    Picit időigényesebb, viszont nagyon finom és ha egyszerre többet csinálsz, akkor le is fagyaszthatod.
    Ja és a szószból idáig még nem sikerült akkor mennyiséget csinálnunk, hogy ne legyen kevés, pedig nem kispályázunk :P
    Egyébként én a marhahúst disznócombbal helyettesítem, de ez meg ugye ízlések és pofonok, szóval szabadon választható. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na megszólaltál :-)) a hamburger itt is nagy kedvenc, mi a Fűszeres Eszter receptjét szoktuk. Viszont a fagyasztás még sosem jutott eszembe...,pedig nagyon jó ötlet! Köszi Regi, felkerül a naptárba mind!

      Törlés
  7. Évi, ez egy hiánypótló bejegyzés és teljesen magamra ismertem :)
    Írom a mai ebédet (tegnap végül rendelni kellett, mert fél 12-re értem haza a futásból farkaséhesen)
    #12 Parmezános burgonyakrémleves - http://chiliesvanilia.blogspot.com/2005/09/parmeznos-burgonyakrmleves.html
    majd csirkepörkölt (mellből és felsőcombból) tarhonyával (a gyerek imádja a kis bogyókat enni) és ecetes uborkával

    VálaszTörlés
  8. #12 Lelekmelengetö téli vörös lencse leves
    #13 Quinoa grillezett zöldségekkel (´desburgonya, cékla, sárga- és fehérrépa stb.)

    a receptek es meg több hus es tejmentes isnspiracio itt: http://pinterest.com/superhappyjohi/food/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A quinoa már régóta izgatja a fantáziámat! A no meat athlete oldalon találtam is egy jó receptete futáshoz! Ja, és képzeld a múlthéten vettem chiát és a szombati futás előtt már csinAltam is magamnak italt :-)

      Törlés
  9. már nem is tudom, hogy a szöszbe keveredtem a blogodra... na, de nem is ez a lényeg...
    #14 brokkolikrémleves pirított tökmagos kenyérkockákkal
    #15 húsgombóc paradicsomszósszal (az az igazi menzás íz)
    #16 krumplilángos abármilyen feltéttel, én jobbára magában szeretem
    elkészítésben szívesen segítek
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenesetre örülök, hogy itt vagy! A brokklikrémleves itt is nagy favorit, egyszerű. Én még szoktam beleteni krémsajtot! Isteni! Húsgombócot mindig szeretnék, de a húst nem tudom itthon ledarákni, attól meg kicsit félek, hogy darált húst vegyek a boltba. Ki tudja milyen hús volt éppen a gepben előtte. Köszi a tippeket!

      Törlés
    2. A megoldás: jézuskától/nyuszitól húsdaráló, vagy pedig egy megbízható hentes, akitől tuti megbízható húst tudsz venni. :)

      Törlés
  10. De jó, még egy anti-gasztroblogger! :) Tényleg, annyira örültem ennek a bejegyzésnek, mindig úgy szégyellem magam itt a blogvilágban a sok konyhatündér között, amiért nem szeretek főzni, és képtelen vagyok összeállítani többheti menüsort előre. Régebben, amikor tíz évig gyesen voltam, valamivel tervszerűbben csináltam, mostanában csak állok a boltban a húspult előtt és várom hátha elkap az ihlet... De nem :)
    Azért mondjuk legyen light-os gulyás és palacsinta :)
    A light-os gulyás csirkemellfiléből készül és zöldbabból, de néha mexikói zöldségkeveréket is rakok bele. Tejföllel, esetleg chilivel lehet ízesíteni.

    VálaszTörlés
  11. Helló Évike!

    Olvastam a felhívást és teljes mértékben együtt tudok érezni veled! Szerencsés vagy, hogy nálatok ez a gond csak a 7végékre korlátozódik, mert én a hét minden napján hasonló gondokkal küszködök :S
    Szóval íme néhány jól bevált kedvenc a Miklán-Bessenyi család étlapjáról... :)

    1. grillezett vöröstonhal coleslaw salátával (nagyjából 10 percet vesz igénybe összvissz!)

    2. paradicsomleves parmezánsajttal

    3. tárkonyos raguleves (isteni!!!)

    4. tojásos nokedli, csemegeubival

    5. vadasmártás, marhahúsival + azzal a rövid makaróni tésztával

    Remélem lesz közte olyan, amit a kis családod + te is szívesen fogyasztasz! :)

    puszi: Dóri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. OMG Dóri, te szinte mindennap főzöl???

      Törlés
  12. #17 nálunk szombaton zöldborsófőzelék volt, Kata úgy sűríti, hogy egy kevés sárgarépát/borsót leturmixol, így kevesebb zabliszt kell bele, valamint a háztáji kalocsai édesnemes fűszerpaprika az elmaradhtatlan bele...
    feltétnek füstöltsajt, téliszalámi, mikormi :)
    #18 vasárnap töltöttpaprika, de nem ám a hagyományos (nálunk semmi sem hagyomános :)), felezett piros kaliforniai paprikába ment a darált pulykahús apróra vágott paradicsommal/hagymával fűszerekkel és tojással, durvulósabbaknak reszelt parmezán is jöhet a töltelékbe, tetejére reszelt sajt és be a sütőbe. A sajtot félidőnél szoktuk rászórni, ha előpárolod a húst akkor kb 20 perc kell neki a sütőben, gyakorlatilag köret nem is kell hozzá.
    #19 cukkinis-zöldséges lasagne, ezt szoktuk csinálni ha nagyon nincs ötletünk: pár darab cukkini hagyma paprika paradicsom fokhagyma olaszos fűszerezés, reszeltsajt
    #20 a ráadás: cukkínis húspogácsa, reszelt cukkíni darált pulykahússal kis tojással fűszerekkel (köménnyel pl isteni) összesütve sütőben. Lehet akár egyben lepényként vagy kisebb lapos pogácsákként. Zöldségsalátával tökéletes (nálam ez paprika-paradicsom-uborka-karalábé-póréhagyma kombót jelenti általában), vagy felezett héjában sült krumpli mustárral/savanyú uborkával (természetesen nem bolti :) ).

    Van még jópár a menünkön, pl barnarizses vagy tönkölybúzás rizottó :), majd kikérdezem még a kedves nejem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Huhh eszembe jutott még valami:
      hajdina vagy köles kása gesztenyepürével meggyel(vagy málnával, egyéb idény gyümölccsel), a pontos receptet megkérdem ha érdekel (nem egy ördöngősség nálunk csak olyan kaják vannak ami fél-másfél óra alatt elkészíthető)

      Törlés
    2. Ez mind bekerül a naptárba, már csak azért is, mert ezekből simán tudok adni Barnabásnak is! Köszi Andris!

      Törlés
    3. És egyébként meg megnősültél? Gratulálok!

      Törlés
    4. Igen KÖSZI :) megnősültem, holnap lesz egy hónapja, képek: https://picasaweb.google.com/110174116921252480890

      Bónusz szombaton megkutyásodtunk :)
      http://csovizsla.blogspot.com

      Onnan úgy is kiderül, hogy augusztusban pedig ismét nő eggyel a család :)... 2012 egy jó év ;)

      Van amúgy még csomó recept, de hirtelen ezek voltak azok amik beugrottak, ha eszembe jut még jövök és mondom. Mi jórészt mediterrán beütéssel főzünk meglehetősen reform, kissé paleo, nagyon finomított szénhidrát mentes módon (ez Katától jön), közel az elválasztó diéta kereteihez (ez meg tőlem). Sok zöldség-gyümölcs, kevés péksütemény-rizs-krumpli.
      Azaz Kata a kedves feleségem, aki kész konyhaköltő, mondogatjuk is hogy "nyugdíjas" éveinkre a Garda-tó mellett nyitunk egy kis trattoria-t :) házikoszt házi sütemények és nyugi meg Alpok meg olasz csevej. De egyelőre még küzdünk a magyar rögvalóságban...

      Amit én javasolni tudok hogy nézz egy kis Jamie Olivert. Egy részről mókás, másrészről lehet jó ötleteket meríteni, akár csak egy egy hozzávaló új felhasználási módozatairól (pl így kapott Kata karácsonyra babérnövénykét...). Egy paprikás pácolt csirkét pl tőle lesett el Kata és már többször is sikere volt vele, a konkrét receptet a Jamie természeteen című könyvből vettük: 85. oldal, A legfinomabb parázson sült pecsenye és a hozzá való házi mártás. Lefotózom ha konkrétabban érdekel, ilyenek vannak benne hogy: római kömény, édeskömény, szegfűszeg, fekete bors, kakukkfű, rozmaring, narancs leve és héja, fokhagyma, édesnemes fűszerpaprika, balzsamecet, olivaolaj, babérlevél. Ez csinálható csirkével, báránnyal vagy oldalasból. Mi csak a csirkét próbáltuk, úgy nagyon bejött.

      Törlés
    5. óóóó mennyi érdekes hír egyszerre :-)) Gratulálok!!! Vigyázzatok magatokra! Nézem a blogot! nagyon szépek vagytok az esküvői képeken! és a tesód is hogy megnőtt! :-D

      Ah, köszi a tippet Jamie-vel kapcsolatban, majd megnézem. Receptkönyv-álmom a Sok vagyok. Az ismeritek?

      Törlés
    6. Nem ismerjük, igazából nem vagyunk túlzottan kulinárisak. Mármint kb Jamie az egyetlen akit olvasunk-nézünk.

      Viszont a kritikákat olvasva nekem felkeltette az érdeklődésem a könyv :), Kata inkább az olaszosat szereti.

      Törlés
  13. Jaj, de büszke vagyok magamra, nálunk kosz van, kupleráj és ennivaló. :) Ez utóbbit nem számoltam a háziaszonyi teendők közé még sosem.

    A fent nevezett szakács nem egy élmény ám, jók a receptjei, de amit az éttermében csinál az gigagáz, nem finom, trehány retek, csótánnyal.

    #21 spagetti, bolognai spagetti, nagyon nagy mennyiségben, mélyhűtőben remekül elvan, esetleg kis csilive, babbal csilisbabbá is át lehet transzformálni. :)
    #22 lazac

    most ennyi.

    Hétköznap mit esztek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, a Buday semmiféleképpen nem példakép, csak korábban, amikor még a Stahllal nyomta, a szarból is hétfogásos kaját rittyentett. Hétköznap sokszor rendelek, bár az utóbbi időben leszoktam róla. Egyszerű kajákat csinálok, amik 2-3 napig is kibírják. Levesek, tészták stb. Lehet, hogy csak simán túlbonyolítom a hétvégi főzést...

      Törlés
  14. húúú innen aztán lehet most ihletet meríteni :-) Megpróbálok én is hozzájárulni a leendő menühöz az egyik nagy kedvencemmel :-)
    #23 feketeerdei sonka tejszínes póréhagymás masnitésztával - a legtöbb időt sztem a póréhagyma karikára vágása és talán a víz felforralása vesz igénybe :)
    Remélem ízleni fog ha kipróbáljátok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uh, ez jól hangzik! Majd ha megvan a 46 étel, csinálok belóle egy összesítést és közreadom:-)

      Törlés
  15. 23. http://www.tutireceptek.hu/toszkan-paradicsomleves
    24. Kapros- tejszínes pulyka+ kuszkusz
    Imádok főzni, csak sokszor türelmem nincs...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A paradicsomleves pont most van a heti listámon :-) kapros tejszínes csirkét szoktam, a kuszkuszt még soha nem próbálta, de ez is megy a naptárba :-) köszi accsi.

      Törlés
  16. Szoktam venni darált húst, de zavar, h nem tudom megmosni előtte.
    Anyukám barátnője életében egyszer vett, de nem bírta rászánni magát h úgy elkészítse, ezért szűrőbe rakta és átmosta...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kb. egyszer vettem életemben, és én is így mostam meg. De az itthoni húsdaráló lesz a megoldás.

      Törlés
    2. Hiszen úgyis megfőzitek!

      Ezért nem szerettek ti főzni. Lehet mégis elmehetnétek egyszer a Budayhoz. :D

      Törlés
    3. És most megnéztem, még a sztrapacskát sem csinálja jól.
      #25 sztrapacska

      Törlés
  17. Kati ajanlja Londonbol a kuszkuszt zoldsegekkel, vagy az angol cottage piet, habar ez utobbi egy kicsit hosszabb pepecselest igenyel.

    szeretem a kremleveseket, itt eleg sok felet lehet kapni a boltban, ugyhogy ezeket friss zoldsegekkel tuningolom (pl feldarabolok gombat es cukkinit, besozom, borsozom, bele egy hoallo talba, folpackkal lefedem, 4 helyen kesheggyel picit kilyuggatom, es 2.5 perc utan a leveshez adom.)

    Le kell szokni a leves+foetel+desszert menukrol... :) Eleg egy is! :)

    A daralt hust en is lemosom. Ugy jobb is elkesziteni mert a bolognaiban nem lesz annyi huskukac!

    Szoktunk meg csinalni tepsis tesztat, a jol bezoldsegelt bolognait sok szosszal kikeverjuk a labasban a tesztaval, reszelt sajt a tetejere, es a sutoben osszeolvaszt. Tok jo, mert amikor kihul, akkor divatos kockakat lehet vagni es munkahelyre is be lehet vinni mert a taroloedeny meretere lehet levagni egy darabot. Ha nem kell daralt hus, akkor serpenyoben ki kell sutni a csirkemellet, es villaval lehuzkodni (shreddelni...), es azt keverni az uveges szoszhoz/tesztahoz.

    Orulok azonban hogy rajtam kivul van meg olyan aki nem erzi ugy hogy a konyha mint munkaterulet korul forog egy feleseg/anya elete! En azert nem tudok annyira kibontakozni a konyhaban mert a sutonk es a fozolapunk szar, es mert este 7-re erek haza. A hetvege meg tul ertekes ahhoz hogy az egesz napot a konyhaban toltsem el...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. egy ideig nekünk is tök szar konyhánk volt és utáltam. de mielőtt Barnabás megszületett, felújítottuk rendesen, neked is biztos tök jó lesz majd a saját lakásban :-)

      a kuszkuszt már többen javasolták, szóval azt mindenképpen kipróbáljuk! meg a rataouille levesedet is :-)

      Törlés
  18. Én talán "konyhatündér" típusnak számítok, de szívesen elcserélném a futás szeretetedet és tudásodat az én főzni tudásomra és szeretetemre :)
    Egy kiadós és nagyon finom étel, nálunk főként borongós napokon favorit a rakott káposzta soksok tejföllel. Innen főzöm mindig:
    http://agifoz.blogspot.com/2011/01/kolozsvari-rakott-kaposzta.html

    Vagy ugyaninnen a "csirketorta" salátával vagy rizzsel, krupmlipürével, bármivel:)
    http://agifoz.blogspot.com/2011/11/csirkes-torta.html

    Egyik ételhez se kell messzire menni bevásárolni és másnap is finom. A csirkéset szoktuk hidegen és melegen is enni.
    És a főzelékek... Tökfőzelék, kelkáposztafőzelék, és minden, amit utáltam az oviban, az mára főkedvencé lett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Dalma! kedves vagy. nézem a recepteket, a csirketorta különösen érdekel. Javaslom az óbudai élményfutárok egyik szombat délelőtti edzését, persze, csak akkor, ha itt laksz Budapesten, garantáltan belezúgsz a futásba :-) Szombatonként 9-kor van a találkozó a Főtéren.

      Törlés
    2. Csillaghegyen lakom, ami Óbuda, úgyhogy jó is lenne. Szoktam esténként futni, de az a szigorú kikötésem, hogy olyan sötétben, amikor már nem látnak... És ezért nem szoktam közös futásokra menni, mert félek, hogy hogy bírom majd. Mert van, amikor végignyargalom a távot, máskor meg 300 méter után közlöm, hogy jó, akkor séta, mert levegőt se kapok. De most megnéztem a fb oldalukat és tényleg legszívesebben most indulnék is:)

      Törlés
    3. gyere csak :) most szombaton én nem megyek, mert elutazunk, de jövőhéten igen! lassú a tempó, hat perc körül ezrek vagy még lassabb. emiatt ne parázz! két hét múlva viszem a gyereket is kocsiban, szóval még lassabb leszek. meg nem muszáj ám sokat futni, amennyi csak jólesik, aztán majd, ha belejössz, akkor lehet többet.

      Törlés
  19. Szia Évi!
    Holnap a következő ételt akarom megcsinálni:
    Sonkás-paradicsomos csavarttészta:
    Csirke v. pulykasonkát kis kockákra kell felvágni, 3-4 paradicsomot apró kockákra vágni és azt a kettőt össze kell keverni olivaolajjal (lehet fokhagymás is), ezt berakni sütőpapírral bélelt tepsibe és oregánóval v. bazsalikommal (ki mivel szereti), meg sóval, borssal. Majd be a sütőbe kb. 10-15 percre.
    Közben a tésztát megfőzni és már lehet is tálalni.
    GTimi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia Timi! Köszi a sok receptet, a FB-on is. Tudod mi érdekelne? Hogy ott kint minden hozzávalót megtaláltok a kedvenc kajáitokhoz?

      Törlés
    2. NEM!!! Mi nagyon szeretjük a füstölt husit! Sajna azt még nem találtunk! Ajánlottak egy hentest, azt mondták, hogy bemegyünk a boltba és majd megcsap a füstölt hús illata! Hát ha náluk ez az, akkor még nem jártak egy normális hentesnél!
      Szóval ha hazamegyünk, akkor csülkös bableves is felkerül a kívánságlistára. :-)

      Törlés
  20. Túrófánk
    Magas falu lábasba olajat fel kell rakni melegedni! 3 tojást 8 ek cukorral simára keverni (én 6 kanál cukor, 2 kanál vaniliáscukorral szoktam csinálni), hozzáadni fél kiló túrót, fél csomag sütőport és 12 kanál lisztet. Simára keverni robotgéppel, majd vizes kézzel kis gombocokat gyúrni és bele a meleg olajba! Ha jól csinálod, akkor magától megfordul a fánk az olajban! Egyszerű, gyors és finom is.

    Itt amúgy a túrónak más az állaga, ezért sokkal több liszttel kell csinálni.

    VálaszTörlés
  21. Karfiolos csirke
    Csirkemellet (lehet pulyka is) sóval, borssal fűszerezni, kicsit állni hagyni, majd jénai aljába lerakni, picit elősütni. Majd erre a már előre megfözött karfiolt rárakni, telfölt rá és sajtot. Köretnek lehet hozzá krumplipüré, de magában is nagyon finom!

    VálaszTörlés
  22. Annyira jót álmodtam neked az éjszaka, de mire felébredtam elfelejtettem. :( Pedig finom volt és gyors. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ébredés után mozdulatlanul kell maradni :-) Most hallottam, akkor nem felejted el. Baszki, én mostanában nagyon durvákat álmodok, le sem merem írni.

      Törlés
  23. Szia!
    Én egy olyan pasira főzök, aki olyan, mint egy emésztőgödör (még jó, hogy iszonyú magas és nem hízásra hajlamos) szóval nálam is rendszeresek a kiakadások, mert azt sosem tudja, hogy mit egyen, csak enne valamit.
    Nálunk most a bacon visz mindent. Csirkemáj baconbe csavarva, sertéshús szelet baconbe csavarva, az előbbi krumplipürével, az utóbbi lila hagymás-majonézes krumplisalátával.
    Aztán ott van a csicseriborsó! A paradicsomos-csicseriborsós-kolbászos leves, valami isteni finom! Lehet fehér babbal is, azt lehet kapni paradicsomszószban úszva.
    A különböző húsos piték is felkerültek a listára.
    Rakott kelkáposzta, meg az összes rakott dolog (zöldbab, karfiol, krumpli), darás tészta, mákos guba! :)
    Meg hát persze a legegyszerűbb: sajtszószos sonkás tészta.

    Kipróbáltuk a frittata receptet, amit írtál, nagyon finom volt! Rengeteget nevetek a blogodon, köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na lesz mit főzni :-) Egy időben sokszor csináltam baconbe tekert csirkemájat, de valamiért leszoktam róla. Anyukám isteni húsospitét csinál, jó, hogy mondod, felveszem a listára!

      ma nagyon finom zsömlét sütöttem egyébként, háromféle lisztből, mindenféle magokkal. Igaz, a fűszereket kihagytam, de majd legközelebb.

      Örülök, hogy itt vagy, remélem máskor is megszólalsz :-)

      Törlés
    2. Majd igyekszem többször! :)
      Van egy blog, ahol elég sok receptet tesz fel a csaj, és ők kicsit egészségesebb táplálékot vesznek magukhoz, mint mi, akiknek a pörköltnél és a rántásnál kezdődik AZ ÉTEL. Bár rengeteg olyan hozzávalót használ, amit én itt Veszprémben nehezen találnék meg (napokig kerestem csicseriborsót, végül a dm-ben találtam), de ti Pesten biztos könnyebben.
      http://www.abicyclebuiltfor2.com/
      Ja, és ők is ilyen futkorászósok (az én testem alkalmatlan a futásra, asztmás vagyok, és kb úgy nézek ki futás közben, mint Phoebe a Jóbarátokból...de szívből tisztelek mindenkit aki tud futni:))
      És ez itt a blog: http://www.abicyclebuiltfor2.com/

      Törlés
    3. És még egy megjegyzés: régen hallottunk Barnabásról, meg kis teste paramétereiről! :) (Most az ő helyében is lázadok)

      Törlés
    4. jja, ne is mondd, már ég a pofám Barnabás miatt. Napok óta tervezem, de hétvégén nekiülök :-)Köszi a blogot, megnézem!

      Törlés
    5. hohó még egy veszprémi blogolvasó :)

      Törlés
  24. spenotos-ricottas lasagne, turoval toltott grillezett gomba, fozelekek, de ne rantassal es habarassal, hanem 'magaval' suritve (a megparolt zoldsegek 1/3at leturmixolod es azzal surited. turogomboc.

    VálaszTörlés
  25. A Jamie Oliver szerint lehet hust fustolni labasban is, mondjuk o nem egy lakasban mutatta be a tudomanyat, hanem a nyari konyhaban, es a szag sem jott at a tevebol..

    Merre laktok Timi, hogy nincs fustolt hus?

    VálaszTörlés
  26. Látom Évi már válaszolt a kérdésre!
    Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy hogy kell jó tiramisu-t csinálni?! Otthon megvolt a recept, de itt nem találok egy normális receptet sem! Babapiskótát meg már találtunk!
    Köszi előre is és bocsi Évi, hogy itt kérek segítséget kaja ügyileg :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A füstölt húsért részvétem, én itt Veszprémben a piacon olyan fincsi füstölt kolbászokat mg sonkákat kapok potom áron hogy csak na.

      Vigaszdíjként viszont itt a mi tuti tiramisu receptünk:

      Tiramisu 4-6 személyre

      500g mascarpone
      2-2,5 dl habtejszín
      3 tojás
      kb. 50g cukor (ízlés szerint), mi xilitet használunk úgy hogy ne legyen túl édes
      250g babapiskóta
      2-3dl kávé (espresso vagy gabona /cikória/), lehet édesíteni, de én nem szoktam
      fél üvegcse rumaroma (lehet rummal is)
      kakaópor (nem instant), vaníliarúd (opcionális)

      A cukrot a tojások sárgájával habosra keverjük, majd ehhez hozzákeverjük a mascarponét és a vanília kikapart belsejét (a vanília opcionális). A tejszínt habbá verjük, és belekeverjük a mascarponés krémbe.
      Közben lefőzzük a kávét és lehűtjük (ha a meleg kávéba mártogatnánk a babapiskótát, szétomlana). Ha a kávé kihült beleöntjük a rumot(aromát). Ha szükséges lehet édesíteni.
      A tojások fehérjét kemény habbá verjük és két részletben belekeverjük a krémbe. Ne az elején verjük fel a tojást, különben a hab alján visszafolyósodik a tojás. A belekeverés nagy mozdulatokkal történjen, különben összetörik a hab.
      Ha kész a hab és a kávé is kihült, fogunk egy lapos - lehetőség szerint - téglalap alapú tálat, és ebbe rétegezzük a piskótát és a krémet. Én csak a piskóta egyik felét szoktam egy pillanatra a kávéba mártani, majd a kávés oldalával lefelé a tálba teszem őket egymás mellé. Ezután egy kiskanállal meglocsolom a tetejüket is kávéval. (Ne ázzanak el!) Erre jön a krém egyik fele, majd egy újabb réteg kávés babapiskóta és a maradék krém.
      Ezután az egészet minimum 2-3 órára a hűtőbe tesszük. Tálalás előtt kakaóporral megszórjuk a tetejét (nem instant!). Korábban nem érdemes mert a kakaópor idővel átnedvesedik.

      Lehet variálni idénygyümölcsökkel, pl: őszibarack, málna, eper. A babapiskóta és a krém közé érdemes tenni.

      Ez annyira frankó, hogy a házavató vacsoránkon egy kedves kolléganőm is dicsérte, pedig kifejezetten nem szereti a tiramisut.

      Törlés
    2. Köszi szépen! Szerintem holnap meg is csinálom!

      Törlés