2012. január 28., szombat

2012-es futócélok

Tegnap felhívott Tomi és megkérdezte, hogy hogy megy a futás és lenne-e kedvem félig körbefutni a Balatont kb. másfél hónap múlva. Tomival sok száz kilométerben gazdag közös futómúltunk van. Évekkel ezelőtt vele futottam először körbe a Balaton egy négyes váltóban és utoljára is vele futottam körbe, mielőtt terhes lettem. Akkor már csak ketten nyomtuk és 195 kilométeren osztoztunk négy nap alatt. Nagyon megható volt, hogy nem felejtett el ebben az elmúlt pár hónapban és az is megható volt, hogy feltételezte, hogy az állóképességem elbír 30 km-t két nap alatt. Szinte gondolkodás nélkül igent mondtam. 

A félig csak két napot jelent (a korábbi négy helyett) és úgy gondolom, hogy ez simán bevállalható egy gyerekkel is, különösen akkor, ha a két nap futást megfűszerezzük egy egyéjszakás szállodai tartózkodással valahol Balatonfüred környékén. Kacérkodtam már korábban ezzel a versennyel, de mióta Barnabás a főnök, nehézkes felelősségteljesen elígérkezni egy váltóversenybe, ahol az esetleges távolmaradásommal mások felkészülését is veszélyben sodorhatom. (Tavaly novemberben beneveztem egy 10 km-es versenyre, de Barnabás előző este belázasodott - fogzás miatt, mint később kiderült -és így nem tudtam elmenni.) Most erre az esetre is van forgatókönyvünk - ha én nem tudok menni valami miatt, Gábor beugrik helyettem.

Ráadásul Tomi ajánlata a lehető legjobbkor jött. Van ez az újévi fogadalmam, hogy hetente háromszor futok, de hogy őszinte legyek, kicsit el vagyok vele maradva. Kenhetném Barnabásra, de az szemétség lenne és leginkább hazugság. Tény, hogy télen egy kicsit nehezebb felhúzni a futócipőt és ha ehhez még egy gyereket is öltöztetni kell és a kocsit is össze kell szerelni (mert másképp nem fér el), akkor az is előfordulhat, hogy mire mindezzel végzünk, jön egy hóvihar orkánerejű széllel és vetkőzhetünk is lefelé. Ha mindezt egyedül kell véghezvinni, futással, vetkőzéssel, szereléssel és zuhanyzással együtt, akkor az egy egész délelőttöt betöltő program.

Visszatérve az újévi fogadalomra, az igazsághoz sokkal közelebb áll az a verzió, hogy már rám fért egy kis motiváció. Nekem ugyanis jobb úgy futni, hogy lebeg a szemem előtt valami cél, ami segít abban, hogy  tudatosabban, rendszeresebben és tervezettebben fussak. Korábban mindig volt valami nagy tervem: félmaraton, Balaton körbefutás, első 30km, első maraton, egyéni csúcs 10 km-en stb. Mivel azonban nem tudtam, hogy milyen lesz egy gyerekkel futni, az idei évre  nem nagyon terveztem semmit. Illetve a semmit egy kicsit túlzás, mert szeretnék egy nagyon jót futni a Nike Félmaratonon és kicsit félve, de gondoltam egy októberi maratonra is. 

Tomi azonban adott egy kezdő lökést tegnap, Johi pedig a mai akciójával (majd remélem fog róla írni és a blogba is felrakja azokat a képeket, amiket ma a fb-on láttam) újra belobbantotta a szívemet.  Kicsit leültem, tervezgettem és ez lett belőle :

nagyon sok hetes maratoni edzésterv a Runner's World-től

Továbbá nagyon szeretnék sokszor kifutni Budapestről Szentendrére a Dunaparton. 
Van valakinek kedve csatlakozni valahol? 
Legtöbb helyen lehet ám váltóban is futni és vannak egészen rövid távok is kocafutóknak. 
Na?

ui. még arra is gondoltam, hogy benevezek a New York Maratonra...ezt évek óta tervezem...a szintidőt nem tudom megfutni, viszont van egy fasza lottórendszerük, ahol kisorsolhatnak. És a három évig nem sorsolnak ki, akkor a negyedikben automatikusan indulhatok. ha meg mégis kisorsolnának, akkor egy évet lehet tolni és lefutnám jövőre. addigra tutira fel tudnék készülni tisztességesen.

10 megjegyzés:

  1. oh de jok a terveid! jaj az szentendrere futas az pazar, ha marciusba hazamegyek egy hetre beszeljuk mar le, tok jo lenne. email: delishlondon@gmail.com :)
    new york marathon az nagyon nagy! akkor olyan sorsolasos mint a londoni, de tok draga a jelentkezes gondolom nem? a londoni nem olcso es nem adjak vissza, tok gaz, en tobbet nem hiszem h jelentkezek, annyira vartam, hogy kisorsoljanak, szuggeraltam is, aztan nagy csalodas volt, hogy megse :( persze charityvel futhatsz, de akkor nagyon sok penzt ossze kell gyujtened nekik, amit szinten nem akartam..igy jelentkeztem milton keynes-re ami egy hettel a londoni utan lesz ;) szep vasarnapot!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon irigyellek. (meg az anyósomat is, aki maratont fut! ) Én márciusra tervezem a nagy visszatérést, szeretnék újra elkezdeni futni. (jelen esetben már az is hosszú percekre palpitációt és tachycardiát idéz elő, ha futok a busz után 10 métert. :( meghát az a plusz 10 kiló, -ami inkább 15- sem kedvez ebben)

    Szerintem még keresni foglak edzésterv ügyben! :)

    VálaszTörlés
  3. woooow!!! nagyon szivesen kifutnek veled Szentendrere a Dunaparton! Hajra a szuper tervvel!!! Nem is gondoltam, hogy en is motivallak majd teged...nekem te vagy a peldakep :) nagyon jo edzest!

    VálaszTörlés
  4. Tényleg csodállak.
    Nem szeretek futni, de már gondoltam rá h apusomat majd néha elkísérem. Egyelőre addig jutottam a megvalósításban h nemrég MAJDNEM vettem egy mackónadrágot :)

    VálaszTörlés
  5. :) hajrá-hajrá! nagyon szép a lista! a nike-ra már én is beneveztem! gondoltad volna, h ez lesz? :o)
    a Szentendre futásban benne vagyok, ha nem 6p-es km-eket tervezel! :) (arra még sokat kell gyúrnom, vagyis fogynom)

    VálaszTörlés
  6. @Delish: megbeszéltük :-D a Balcsis futás márc 16-17-én van, utána lenne a legjobb, de majd szólj, h mikor jössz. de ígérd meg, hogy lassan futunk, mert én sztem nem vagyok még olyan gyors futó, mint te.

    @cucka: csak bátran, csak bátran :-D chipm19KUKACgmailPONTcom
    majd arra figyelj, hogyha szoptatás mellett kezded újra akkor csak lassan és fokozatosan. én is így kezdtem és semmi baj nincs a tejcsivel. meg persze sokat kell inni.

    @johi: mindennap eszembe jut az a tengerparti futós kép!

    @anyus: köszi! Majd ha cucka is újrakezdted, nyomunk valahol egy váltót :-D mondjuk ősszel, addigra te is belejössz! ja és mackótól sokkal fontosabb a jó cipő!

    @zsuzsi: majd ha Delishhel megyünk Szentendére jössz velünk. vagy ha az még korai, akkor máskor :-D a legszebb futóterepek egyike, amit valaha láttam!!

    VálaszTörlés
  7. oksa nem futunk gyorsan, igerem! de ha ezt elobb tudom, hogy ekkor van a balcsis futas bruhuu. gyulara megyek wellnesezni azon a hetvegen...:( 21-ig leszek otthon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Balcsis futás a világ legjobb dolga! Tényleg kár.

      Törlés
  8. Jujjj, Szentendrére én is csatlakoznék szívesen! Na, nem mondom, hogy odáig bírom, de egy darabig csakcsak :) Békásmegyernél tudok becsatlakozni. Majd szólj, mikor jössz!

    VálaszTörlés
  9. Most márciusban nem tudunk menni, mert Delishnek 18-19 lenne jó, de én akkor a Balcsin vagyok futóversenyen. De ha megyek, mindenképpen szólok majd :-)

    VálaszTörlés