2011. november 15., kedd

Ó mennyei frittata

A Chipmunk-19 blogon időről-időre megjelennek bizonyos táplálkozással kapcsolatos írások - többnyire elrontott ételekről. Szeretek főzni, de rendszeres gyakorlása - kiváltképp mostanság - idő és energia hiányában elmarad. Manapság jobbára Barnabásnak főzök, mivel már javában benne vagyunk a hozzátáplálás időszakában. Szeretek több adagot megfőzni neki egyszerre, így nem kell naponta pöcsölni az olyan jelentőségteljes tevékenységekkel, mint a zöldség- és gyümölcspucolás, főzés, pépesítés, mosogatás és a többi. Felnőtteknek való flinces-flancos finomságok elkészítésével nem bajlódok (csak hétvégén), mert G. szerencsére önellátó módon ebédel a céges kantinban, én hozzám pedig egy nagyon helyes kis ételfutárfiú jön minden reggel.

(Próbálkoztam a főzéssel mikor Barnabás 2-3 hónapos lett, de annyira sajnáltam elpazarolni az időmet a konyhában, ahelyett, hogy Barnabással foglalkoztam volna, hogy inkább visszaálltam az ételrendelésre.)

Tegnap azonban mennyei vacsorát rittyentettem kisujjból mintegy 20 perc alatt és kellőképpen motivált vagyok ahhoz,  hogy ezt itt most elmeséljem. 

A vacsorával többnyire gondban vagyunk. G. legtöbbször elég későn ér haza ahhoz, hogy valami komolyabb dolgot együnk - arról nem is beszélve, hogy kényesen ügyel a súlyára. Barnabás 7 körülre már elég k.o., szóval gyors, könnyen elkészíthető és könnyen emészthető ételekben kell gondolkozunk. Én ráadásul szeretek meleget enni, mert valamiért azt gondolom, hogy az egészségesebb.

Na a frittata pont ilyen, minden igényünket kielégítő étek.

Annak ellenére, hogy a tojásnak minden formában - kivéve nyersen - viszonylagosan nagy rajongója vagyok már évtizedek óta, a frittataval csak 32 és fél évesen találkoztam. Tehát nemrég. Ráadásul egy hollywoodi romcomban, annak ellenére, hogy a frittata tradicionális olasz étel. Harrsion Ford azonban olyan mesterien adta elő, hogy a film vége után gyakorlatilag az volt az első dolgom, hogy keressek egy jó receptet.


itt most nem főz senki, tessék csak megnézni a filmet, vicces

A fritttataban az tetszik leginkább, hogy elkészítésének nincsenek merev szabályai és a tojás kivételével gyakorlatilag teljesen liberálisan kezelhetjük az összes többi hozzávalót. Szabadon improvizálhatunk zöldségekkel, felvágottakkal, sajtokkal és fűszerekkel, ahogy éppen kedvünk tartja - vagy ahogy éppen a hűtőnkből telik. 
 
Én tegnap hat tojást vettem elő és egy 2dl-es tejszínt. (Ez jó, ha sűrűbb egy kicsit.) A tojásokat egy kancsóban vertem fel, majd hozzáöntöttem a tejszínt. (Azért kancsóban, mert abból roppant egyszerű volt kiönteni a cuccot). Előtte gyorsan kivajaztam a muffinsütőm kis lyukacskáit és ezekbe a kis lyukacskákba töltöttem ezt a tejszínes-tojásos csuda dolgot. Igaziból serpenyőben is kellene, de a pinteresten láttam egy jó receptet és totál belezúgtam a muffinsütőben sült frittataba. 

Ezután jön az igazán klassz rész. Ugyanis a kis lyukacskákba - vagy a nagy serpenyőbe, tetszés szerint - elkezdhetünk beledobálni mindenféle földi jót. Én tegnap paradicsomot, sonkát, téliszalámit, sajtot és egy kis krémsajtot dobáltam a tojásba. 

Ha a dobálást befejeztük, az egész cucc mehet az előmelegített sütőbe, hogy ott jól megsüljön. Kb. 15 perc kell neki, attól függően, hogy mekkora adagot sütünk. 

Az a legjobb benne, hogy melegen és hidegen is finom és minket egyáltalán nem zavart, hogy az olaszok ezt leginkább reggelire eszik. Vacsorának is kiváló volt. 
 
Aki eggyel magasabb szintű virtuális gasztronómiai élményre vágyik, az látogasson el a kedvenc gasztroblogmra, a Soulkitchenre.

ui. Szívesen veszek könnyű vacsora-ötleteket, ha valaki esetleg megosztaná.

12 megjegyzés:

  1. muffinsütőben én is szoktam tojást sütni, tök jó! nálunk a krémlevesek ilyenkor télen nagyon népszerűek, egészséges, melengető, hamar elkészül. korianderes sárgarépa-vöröslencse krémlevest ettem most :)
    tésztás kaja összedobása se tart fél óránál tovább és szintén végtelenségig variálható, míg a tészta megfő elkészül a kedvenc szósz is.
    hasonló a fritattához a tortilla spanyolhonból. krumpli, hagyma az alap es szintén turbózható mással ízlés szerint.
    de a mexikói tortilla is szuper egyszer vacsira.
    tartalmas saláták, kuszkusszal, bulgurral, csicseriborsóval, olajos hallal stb stb... hát záporoznak az ötletek, remélem segítettem és találsz kedvedre valót :)

    VálaszTörlés
  2. ///Harrison Ford igazából Péter és a nagybátyám. Említettem már?///

    A frittatáról most hallottam először, de ahogy olvastam,... nos, értem miért tetszett meg Neked!

    Most Delish által említetteken kívül egy dolog jutott eszembe. Ez a "recept" egy olyan alkalommal került felfedezésre, mikor anyum elutazott két hétre és minden előre főzött étel kifogyott a hűtőből, csak párizsi és sajt maradt. ezeket vékonyra felszeleteltem, rétegesen egymásra raktam egy tálba , gerezdekre vágott paradicsommal és megsütöttem.

    Igaz, nem tudom mostanában odahaza ehető-e még a párizsi...

    VálaszTörlés
  3. Szia Orsi! A korianderes leveshez van recepted? Kipróbálnám. A tésztákat szeretjük, az bevált. A tortilla is jó ötlet, csináltunk már, nem is tudom miért nem szoktunk gyakrabban. De a bulgurnak utána kell néznem ;-) köszi a tippeket!

    Thea, lökjed csak mi ez a Harrison Ford sztori? ;-)) amúgy van párizsi, pont ma vettem, jófajtát.

    VálaszTörlés
  4. Nincs történet, csak a tény: a nagybátyám szakasztott H.F.!

    Nem készülődsz?

    VálaszTörlés
  5. :-))) aszittem tényleg. Én bármit elhiszek! Még nincs itthon G. ..gyors készülődés lesz :-)

    VálaszTörlés
  6. Készülődsz, nyilván.
    Gondolni fogok rád!

    VálaszTörlés
  7. Bent van a link az előző posztban :-) én kisminkelve, körmok kifestve, ruha kivasalva, mindjárt felveszem a harisnyámat, gyerek mindjárt a kádban, aztán eszik, közben apa hív egy taxit és aztán kilövök :-))

    VálaszTörlés
  8. Íme akkor a gyors reci: (általában a krémleveseimbe nincs sok hozzávaló, ebben több van a megszokottnál, de olyan fini lett)
    kell hozzá: 5 közepes sárgarépa felszeletelve, fél pohár vöröslencse, kevés zeller vagy zellerszár, 1 hagyma apróra vágva, 1 gerezd fokhagyma apróra vágva, fél chili kimagozva, fél hüvelykujjnyi friss gyömbér (ha nincs hagyd ki), fél kk őrölt római kömény, fél kk őrölt koriander, fél doboz kókusztej.
    - a hagymát olivaolajon megdinsztelem, hozzáadom a fokhagymát, chilit, gyömbért, római köményt és koriandert picit pirítom, majd rádobom a répát és a zellert, sózom és fedő alatt félpuhára párolom, majd rádobom a vöröslencsét, hozzáöntöm a kókusztejet és annyi vizet (ha van húsleves-alaplevet) amennyi ellepi a zöldségeket. Addig főzöm míg a répa megpuhul kb 15 perc, majd botmixerrel pürésítem, fél citrom levét belenyomok és ha túl sűrű még kevés vizet adok hozzá, sózom ha szükséges. kész :)tálalásnál megszórhatod friss korianderrel vagy petrezselyemmel. pirítossal nagyon fincsiséges, ez az idei kedvenc téli levesem.

    egy bulguros recept van a blogomon, nézd meg.
    http://bakaorsi-delish.blogspot.com/search/label/bulgur

    és a quinoáról hallottál már az még a bulgurnál is jobb igazi superfood futóknak (fehérjében gazdag), próbáld ki azt is.

    remélem jól sikerült az estéd :)

    VálaszTörlés
  9. Ezt a levest kipróblom, csak egy kisebb bevásárlókörutat igényel a hozzávalok beszerzése :-) a római köményt mar úgyis régota ki akarom próbálni. A superfoodnak mindenképpen utánajarok :-) köszönöm szépen! Holnap tejszínes krumplilevest csinalok pirított gombával és lehet, hogy sütök kacsat is.

    VálaszTörlés
  10. quinoa-t úgy hallottam müllerben vagy bioboltokban lehet kapni. római kömény Nagycsarnok vagy Culináris, de nem kizárt a hiperek nemzetközi kaja részlege se, bár tesóm Tescoba nem talált éppen bár az vidéki tesco.
    en múlt hétvégén sütöttem kacsát, párolt lila káposztával, hagymás krumplival :) a Te levesed is jól hangzik.

    VálaszTörlés