2011. január 9., vasárnap

Értékelés - 2010. évi újévi fogaldalmak és néhány újabb 2011-re

Tavaly valamikor még az első negyedévben olvastam a kedvenc női magazinomban, hogy az újévi fogadalmaknak leginkább akkor van értelme, ha folyamatosan nyomon követjük és legalább negyedévente felülvizsgáljuk őket. Folyamatos utánkövetésről aligha beszélhetünk az én esetemben, de szóljon mellettem, hogy valamennyire betartottam őket és készítettem egy önkritikus, kimerítő elemzést a megvalósulásról és a meg nem valósulásról is.

Legnagyobb tanulság, hogy nekem talán nem is újévi fogadalmakra lenne szükségem, hanem inkább három, öt vagy tízéves tervekre. Bizonyos dolgok ugyanis igenis kultúra- és gondolkodásmód-váltást igényelnek - csak hogy éljek ezzel a csodálatos vállalati terminológiával. Amit az elmúlt egy évben megtanultam -ha már szóba került a vállalat - az az, hogy egy-egy változás foganatosításához bizony idő kell. És már bekövetkezik, akkor is még nagyon hosszú időnek kell eltelnie ahhoz, hogy ez a mindennapjaink szerves részévé váljon.

A tavalyi évre megfogalmazott fogadalmaimnak csaknem az 50%-át magamévá tettem. Hogy ezt sikernek vagy kudarcnak minősítem-e, az csak nézőpont kérdése. Jöjjön az elemzés és aztán egy pár helyesbítő intézkedés 2011-re. És ígérem ez volt az utolsó vállalati fogalom, amit ma használtam.

1. Soha többé nem dobok ki a hűtőből ételt.

Nagyon sajnálom, hogy ezt nem sikerült 100%-ig teljesítenem. Teljesítenünk. Ám határozottan fejlődőképesek vagyunk.

2. Anyukámat rábeszélem arra, hogy soha többé ne pakoljon annyi ételt, amit egy napon belül nem tudunk megenni.

3. Mindig időben tankolok a verdába és soha többé nem várom meg, hogy kigyulladjon a benzinlámpa.

Határozottan kevesebbszer fordult elő 2010-ben, mint korábban, de volt néhány eset, amikor nagyon kérdéses volt, hogy odaérek-e a benzinkútra.

4. Ha mégis eljutnék addig, hogy kigyullad a benzinlámpa és nem tankolok és esetleg vészesen villogni is kezd, soha többé nem hívom fel a gépjárműosztályt afelől érdeklődvén, hogy vajon hány kilométerre elegendő még az üzemanyag.

5. Minden erőmmel és akaratommal törekedni fogok arra, hogy ne csesztessem Gábit azzal, hogy "nyugi, még 70 kilométerre elegendő a benzin", ha az ő autójában ülünk és az ő benzinlámpája gyullad ki.

☺- egyetlen egyszer utaltam arra a lámpa kigyulladása után, hogy ezzel az adag benzinnel még simán elérjük az úticélunkat. Még szerencse, hogy Gábi sokkal fegyelmezettebb az ilyen dolgokban, mint én.

6. Soha többé nem várom meg míg kifogy az autómból az ablakmosó folyadék. Különösen nem télen.

Itt nagyon-nagyon sokat kell fejlődnöm. Ellenben elmondható, hogy a kocsi belterében, az anyósülés mögött elhelyezett ablakmosó-folyadékkal teli kanna többször is kifolyt, ordenáré bűzt hagyva maga mögött az autóban.

7. Ha mégis előfordulna, akkor soha többé nem kunyizok ablakmosó folyadékot a parkolóban kollégáktól vagy Gábitól.

8. Minden erőmmel és akaratommal törekedni fogok arra, hogy evés után mindig elmosogassam az edényeket.

☺ - milyen ügyesen fogalmaztam meg ezt a passzust itt. A hangsúly a törekedésen van, így az simán nem számít, amikor a fáradtság vagy kedvtelenség győzött a mosogatási vágyam felett.

9. Minden erőmmel és akaratommal törekedni fogok arra, hogy már előző este kikészítsem a másnapi ruhakollekciómat annak érdekében, hogy minél kisebb teret hagyjak a reggeli "nem-vagyok-jó-csaj" és"nincs-mit-felvennem" jelenetnek.

Nahát, erre még csak törekedni sem törekedtem és mondhatom terhesen sokkal súlyosabb az egész problémakör tekintve, hogy egyre több ruha kezd itt-ott szorítani. És most akkor nagyon finoman fogalmazok.

10. Lehetőleg időben visszafizetem a hitelkártyámra a tartozásomat. De legalább akkor, amikor jön a banktól a felszólítás a minimumösszeg törlesztésére.

Jaj ebben vagyok a legrosszabb. A hülye Citibankos telemarketinges még egy buzi telekölcsönre is rá tudott beszélni, azzal a dumával, hogy láthatóan kevésbé vagyok sietős a felhasznált összeg visszafizetésével és így nekem sokkal jobban megéri egy ilyen féléves cucc, mert ez kedvezőbb kamatozású. Nagyon szégyellem magam emiatt és ez némi viszályt is szított amúgy teljesen harmonikusan működő párkapcsolatomban.

11. Sokkal, de sokkal több szépirodalmat fogok olvasni. De mindenképpen legalább azok a könyveket elolvasom, amiket első felindulásból megveszek egy gigaméretű könyváruházban.

Murakami, Tolsztoj, Karinthy, Vonnegut, Faludy stb. csak hogy neveket is említsek.

12. Időben befizetem a csekkeket. Ha mégsem, akkor legalább törekedni fogok arra, hogy ne halmozzak fel 2-3 havi hátralékot.

Ez szoros összefüggésben van a hitelkártyás sztorival.

13. Nem táplálok lelkiismeret-furdallást a véletlenül, lustaságból, hasfájás vagy bármi más egyéb indok miatt kihagyott edzések után.

☺ - itt persze nagyban közrejátszik, hogy menetközben lett egy Barnabás gyerek a hasamban, aki miatt az év nagy versenyeiről lemaradtam, így az edzés miatt sem kellett aggódnom. Látszólag, de erről majd később a "Testmozgás vs. várandóság télen" bejegyzésben.

14. Rendszeresen kidobom a szemetet az autómból.

Az autóm gyakorlatilag egy mozgó szemetes. De legalább külön helyre vannak dobálva a PET palackok.

15. Rendszeresítek egy fogkefét és fogkrémet a munkahelyemen is és lehetőleg minden étkezés után fogat fogok mosni.

16. Rábeszélem Gábit arra, hogy igyunk sokkal, de sokkat több csapvizet és ne pazaroljunk pénzt palackozott víz vásárlására. így a környezetet sem terheljük PET palackokkal.

☺ - Valójában leszoktunk a palackozott vizekről.

17. Sokkal többet fogok jótékonykodni. Valószínűleg önkéntes munkával.

☺ - Ha sokkal többet nem is, de volt rá példa.

18. Sokkal hamarabb fogok válaszolni az e-mailekre.

Vannak dolgok, amelyek oly módon eresztetettek gyökeret, hogy változtatásukhoz legalább egy ötéves tervre van szükség. Utólag is elnézést kérek Ibitől, Kamillától, Anettől, Colintól, Orsitól, akik sokszor heteket várnak/vártak arra, hogy egy kedves válaszlevéllel örvendeztessem meg őket.

19. Gyakrabban fogok fodrászhoz járni.

20. Lefogyok legalább négy kilót.

Jelentem híztam már hatot.

21. BoldVisszaköltözök a lakásomba.

22. Sokkal, de sokkal kevesebbet fogok pancsolni a fürdőkádban tisztálkodás gyanánt. Törekedni fogok a zuhanyzásra.

☺ - Nem pancsoltam fürdővízben augusztus óta!!!!!!!!!

23. Amennyire csak tehetem, leértékeléseken fogok ruhát vásárolni. Amit kétezerért is meg lehet venni, azért nem fogok 12 ezret adni.

Ó mennyi szép holmit szereztem így. Jobbnál jobbakat. Kizárólag 1000-2000 forintokért.

24. Nem csesztetem Gábit, hogy húzzon ki a külső sávba, ha szerintem túl lassan döcög a belsőben.

Már lényegesen kevesebbszer szólok be és Gábi is kevesebbszer gondolkozik el az élet nagy dolgain a belső sávban, de mindenkinek az lenne a legjobb, ha legtöbbször csendben maradnék.

25. A recepteket figyelmesen elolvasom, többször is, értelmezem őket és csakis ezután állok neki a főzésnek.

26. Van egy forgatókönyv ötletem. Megpróbálom megírni.

Igazából azt hittem erre simán elég lesz egy év, de annyira alábecsültem és méltatlanul nem foglalkoztam az ötlettel, hogy magam sem hiszem el, hogy lehetett ennyire könnyelmű fogadalmat tenni és aztán ennyire elhanyagolni. Ez egy hosszabbtávú terv része lesz.

Az áthúzottak értelemszerűen áthúzódnak 2011-re és kiegészülnek néhány frissel.

2011 - (Majdnem) újévi fogadalmak

  1. Időben kezelem/kezeltetem Gábival a csöpögő csapot.
  2. Kitörlöm magam az iwiwről.
  3. Nem káromkodok annyit a Facebook-on.
  4. Egyáltalán nem káromkodok annyit, mint szoktam, mert félek, hogy Barnabásnak a buzi lesz az első szava.
  5. Sokkal több rostos ételt fogok fogyasztani elkerülvén a kínzó székrekedést.
  6. Megszüntetem az OTP-s bankszámlámat.
  7. Kevesebb időt töltök el a Facebook-on.
  8. Kevesebb időt töltök el a buzi Blackberryn.
  9. Nemcsak Gábinak fogok háborogni, ha a majdnem süket felső szomszéd max. hangerővel hallgatja az Önök kérték-et vagy bármi más tévéműsort, hanem ténylegesen fel is megyek hozzá. Akár éjfélkor is.
  10. Lényegesen több bejegyzést írok ebbe a blogba.
  11. Megszerzem a Sheep Man minősítést a Haruki Murakami Reading Challenge-ben.
  12. Gyakrabban szedem/szedetem ki a szemöldökömet.
  13. Felszerelek egy jól világító kis lámpát a fürdőszobai tükör felé, hogy ne a próbafülke reflekor fényeiben kelljen rájönnöm, hogy megint nem szedtem ki a szemöldökömet.
  14. Elkezdek pénzt gyűjteni Gábi 30. szülinapi ajándékára.
  15. Kevesebb CSI-t fogok nézni, ezen belül is kevesebb CSI:Miami-t, különös tekintettel a csütörtöki napra, amikor három rész is van egymás után, amiből kettő premier.
  16. Még szülés előtt megpróbálok bepelenkázni egy kisgyereket, természetesen az anyja felügyeletével és irányításával.
  17. Készítek Bandikáról egy menő fotósorozatot.
  18. Megtanulok muffint sütni.
  19. Nem borulok ki munkahelyi dolgok miatt.
  20. Nem csekkolom le a tesóm aktuális, még-be-nem-mutatott nőit az iwiw-en és/vagy a Facebook-on.
  21. Mindig kijavítom a helyesírási hibákat a bejegyzésekben, még mielőtt közzéteszem őket.
Ha még nem mondtam volna, akkor boldog új évet kívánok mindenkinek. Kicsit megkésve.

5 megjegyzés:

  1. mar többször is hiába kerestem az iwiwen hol tufdnám magam kitörölni, de nincs kiirva sehol. google segitette szoval csak ennyi:

    "A felhasználó saját személyes adatainak törlési igényét e-mailben a delete@iwiw.hu címre kell eljuttatni. A Szolgáltató a törlési igény beérkezésétől számított 5 munkanapon belül törli az adatokat. Törlés esetén a megjelenített adatok (A B és C pont) nem állíthatóak helyre."

    Sok sikert minden tervhez! ;)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is eltartott egy ideig míg rájöttem és aztán nekem is gugliznom kellett :) Remélem nem küldenek valami hülye exit-kérdőívet ;) A tervekről meg majd folyamatosan tájékoztatok! Remélem megy a futás!

    VálaszTörlés
  3. 20-as pont: egyertelmuen betarthatatlan. O is lecsekkol teged ha masert nem is akkor azert, hogy tudja hogy kell feloltoznie az elso talalkozora.

    Tobbihez sok sikert! Viva 2011, neked is Boldog Uj evet!

    VálaszTörlés
  4. :) Haha, ez eszembe se jutott. Hát a ruhatárunk még sosem egyezett ;)

    VálaszTörlés
  5. Jók ezek az apró fogadalmak, amikre még van is esély, hogy betartjuk. Én mindig elkövetem azt a hibát, hogy csak nagy dolgokra gondolok, amiket úgysem tudok megvalósítani.
    Epedve várjuk a fotózkodást!

    VálaszTörlés