2010. június 3., csütörtök

Ha hét életem volna...

Azt már mondtam, hogy szeretem Puzsér Róbert műsorát a Cafén. Szombatonként és vasárnaponként beszélgetnek filmekről, toplistákról, színészekről, rendezőkről, forgatókönyvekről stb. Puzsérnak elég fura stílusa van, gondolnám, hogy tipikusan megosztó személyiség: lehet szeretni és elragadtatva lenni az orgánumától, a szenvedélyes stílusától, a kategorikus kijelentéseitől és lehet ezt roppant idegesítőnek is találni. Én a kétféle embertípus közül azok köré tartozom, akik inkább szeretik őt, mint nem.

Szombaton olyan filmekről volt szó, amelyek alapvetően a kábítószerezés körül forognak. A Felhő a Gangesz felett c. film kapcsán olyan művészi pontossággal beszélt a heroinról és a szernek a homeosztázis okozta fájdalomhoz hozzászokott kis testünkre gyakorolt áldásos hatásairól, hogy már-már azon vettem észre magam az autópálya kellős közepén, hogy kívánom a hernyót és ha valaki a kezembe nyomna egy fecskendőt, mentem magamévá tenném a cuccot.

Persze igazából, a tömör és szürke valóságban, sokkal józanabb és gyávább vagyok annál, mintsem hogy pár órányi delíriumért feladjam azt az érzetet, hogy talán soha többé nem fog úgy ízleni a vaníliafagylalt, mint annak előtte. Mert állítólag aki egyszer is kipróbálja ezt a szert, az soha annyira nem fogja érezni úgy a vaníliafagylalt édes ízét, mint élete korábbi szakaszaiban.

Ez ihlette a mai írást. Mert ha lenne még egy életem, akkor minden bizonnyal kipróbálnám a heroint. És még annyi minden mást is.

1. Ha hét életem lenne, az egyikben lennék hippilány a hatvanas évek Amerikájában. Színes, virágos ruhákban és óriási, idióta napszemüvegekben járnék. Hosszú hajam lenne és biztosan marihuánát is szívnék. Woodstockban őrületeset tombolnék Janis Joplin koncertjén. Háború helyett szerelmet csinálnék szabadon fűvel-fával. Majd egy egy éjszakás kalandból teherbe esnék.


2. Ha hét életem lenne, az egyikben heroinista énekesnő lennék. Kibaszottul vékony és szexi lennék és fekete szűk farmerben járnék. Kipróbálnám, hogy milyen az, amikor nem fáj a homeosztázis. Delíriumos állapotban "utaznék" és együttesemmel nagy bandák elő zenekaraként játszanánk. Egyszer felhívna a Rolling Stone magazin egy interjúért, de annyira belőném magam előtte, hogy nem mennék el az interjúra.


3. Ha hét életem lenne, az egyikben lennék Elizabeth Bennet a viktoriánus Angliában az 1800-as évek végén. (Csak, hogy ne minden a drogozásról szóljon.) Puccos ujjú ruhákban járnék, kőpúderezném az arcomat és a fejemen fekete loknikat hordanék. Nem hagynám, hogy az anyám adjon férjez. Azt viszont hagynám, hogy Mark Darcy hónapokon keresztül udvaroljon. Büszkeségünk miatt udvariasan összevesznék semmiségnek tűnő apró-cseprő dolgokon, majd hozzá mennék feleségül (mert akkor nem lenne más választásom, mint hinni a házasság intézményében) és egy csinos kis angol kúriában élnénk. Minden tavasszal meglátogatnám Anna Kareninát és biztatnám, hogy hagyja el azt a pöcs férjét.


4. Ha hét életem lenne, az egyikben kortárs író lennék Pesten a harmincas években. Élvezném a belvárosi kávéházi közéletet és cigarettáznék. Meglátogatnám Karinthyt a kórházban és titokban arra készülnék, hogy elhagyom az országot a készülőben lévő náci offenzíva előtt. Párizsba menekülnék, ahol minden bizonnyal felkeresném Faludyt.


5. Ha hét életem lenne, akkor az egyikben hozzámennék a gimnazista szerelmemhez és vidéken szülnék neki egy kisfiút és egy kislányt. Az első gyerek mellett elvégezném a jogi egyetemet, ahová elsőre nem vettek fel, majd elhelyezkednék a kisvárosi ügyvédi irodában ügyvédbojtárként - minimálbérért. Valahogy összespórolnánk egy szakadt Porsche árát, szakadt 501-esben és fehér atlétapólóban járnánk. Megkímélném magam a sorozatos szerelmi csalódásoktól és 13 év házasság után boldogan írnám a Facebookra, hogy Laci életem szerelme.



6. Ha hét életem lenne, akkor az egyikben élnék a szocializmusban. Mondjuk 1975-ben Budán. Igazi bő szárú, trapézfarmerben és vastagtalpú klumpában járnék. A Tabánba járnék szórakozni. A bonyolultabbnál is bonyolultabb szerelmi kalandokba keverednék. Söröznék, cigiznék, majd valószínűleg disszidálnék Nyugatra.



7. Ha hét életem lenne, akkor az utolsóban férfi lennék. Kipróbálnám, hogy milyen, ha szőrös az arcom. Kipróbálnám, hogy milyen, ha hisztizik mellettem egy nő. Kipróbálnám, hogy milyen állva pisilni. Edzés után az öltözőben a farkamat összemérném más hapsik farkával. És kipróbálnám milyen érzés megdugni egy csajt.


7 megjegyzés:

  1. Egy élmény elolvasni az írásaidat!!! Még egy tál tejes-mézes zabpehelynél is jobb...

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy leredukáltad hétre a képzeletbeli életeidet. Szívesen olvastam volna tovább ezt a posztot. Persze így is nagyon klassz. Szórakoztat és elgondolkodtat.

    VálaszTörlés
  3. Huh! Ez volt az egyik legjobb! Keep going!!! ;)

    VálaszTörlés
  4. Nalatod ezert a bejegyzesert (is) kezdtelek el kovetni. Koszonet Johinak hogy a figyelmembe ajanlott, nagyon elvezem az irasaidat, csak igy tovabb!

    VálaszTörlés
  5. Szia MuciFoci! Üdvözöllek és örülök, ha tetszik :-) És persze Johinak is köszönöm, megtiszteltetés, ha bárkit is inspirálok!

    VálaszTörlés
  6. SZUPPPPER VÓT ÉVI !!!!!!!!!!!!!!!!
    Az a legjobb, hogy ha lehunyom a szemem el is tudlak képzelni bármelyik életben! :-)

    VálaszTörlés