2010. április 18., vasárnap

A nagy fogyókúra

A göndör hajú lányok egyenest szeretnének. Az egyeneshajúak hullámosat. A kis mellűek nagy melleket szeretnének. A nagy mellűek kisebbeket. A vékonyak teltebbek szeretnének lenni. A teltebbek pedig (majdnem) mindig vékonyabbak. Az alacsony lányok magasabbak szeretnének lenni. A magasak (ritkábban) alacsonyabbak. A pici lábúak egy kicsit nagyobbat szeretnének. A nagy lábúak egy picit kisebbeket.

Egy valami azonban biztos: kevés olyan nő van ezen a földtekén, aki a nap 24 órájában teljesen tökéletesen elégedett lenne a testével. Ez tudományosan megalapozott állítás.

Azt, hogy velem ez szinte minden nap így van, már nem is magyarázom.

Ezt a bejegyzést két dolog inspirálta:
1. a húgyagyú Topmodell leszek c. műsor, ami tele van húgyagyú lányokkal, akik mind-mind arra arra vágynak, hogy a tökéletes kis testükkel bekerüljenek a kifutók világába és tökéletes kis mosolyukkal feszítsenek egy tökéletes kis divatmagazin címlapján.

2. A másik inspiratív történés az volt, hogy tegnap kellemetlenül feszült rajtam az ütött-kopott, szakadt kedvenc Gap farmerem, amit 3 évvel ezelőtt vettem Londonban.

(Mielőtt bárki azt hinné, hogy a torz képet közvetítő kegyetlen média hatása alatt állok, le kell szögeznem, hogy ez semmi esetre sincs így, mert annál okosabb lánynak tartom magamat, mindazonáltal azt is be kell ismernem, hogy a húgyagyú tökéletes testű lányok tudatalattimra gyakorolt hatása ellen nem tudok védekezni.)

Így sorsdöntő döntést hoztam: fogyókúrázni fogok. Legalábbis mindenképpen elkezdek tudatosan étkezni (a mozgással nincs baj) és mindenképpen odafigyelek arra, hogy a szervezetembe bevitt energia-mennyiségét csökkentsem, a szervezetemből kiáramló energia-mennyiségét pedig növeljem.

Hogy miért kritikus döntés ez?

Mert soha életemben nem fogyókúráztam még. Igaz, sosem volt olyan tohonya a testem mint, most. Vagyis egyszer volt, sokkal tohonyább, három hónap Amerika után a tartósítószerrel és mindenféle mesterséges adalékokkal dúsított amerikai élelmiszereknek köszönhetően, amikor s cirka 18 kilogramm túlsúllyal lettem gazdagabb.

Léböjt-kúrán már többször is átestem - hol kevesebb, hol több sikerrel. Az első után megint csak pufi lettem, mert a kúra vége éppen hogy húsvétra esett és a két-három nap visszaszoktató diétát a sonka, tojás stb. váltotta fel. A második ezzel szemben kifejezetten sikeres volt, amely egy fontos üzenetet is közvetít számomra: képes vagyok súlyvesztésre, amennyiben arra igazán rászánom magamat. (Bár a léböjtöt egyszer sem azzal a szándékkal vittem véghez, hogy a súlyomból veszítsek.)

Valójában nem vagyok kövér, csak itt-ott már kevésbé feszes a testem. Kissé pufi és ruganyos. A kényes helyeken. Comb. Fenék. Kar. Has. Még narancsbőröm is van.

A probléma egy része minden bizonnyal genetikai is és valamennyire jön az öregedéssel. Így valószínűleg én sem leszek kivétel és rám is igaz lesz az az aranyszabály, hogy harminc felett bizony oda kell ám figyelni testünkre, ami az őt érő hatásokra már sokkal érzékenyebben reagál.

A probléma másik része viszont a helytelen táplálkozás és az én ostobaságomnak tudható be.

Első számú káros tevékenység:
Az elmúlt 3-4 hónap utazásait és az ezzel járó heti 3-4 alkalommal is bekövetkező oltári zabálások hatásait bizony megsínylették a vonalaim. Kevés energia-veszteség, tripla annyi energia-bevitel.

Második számú káros tevékenység:
Addiktív vagyok, már ami a tésztaféléket illeti - egy jó kis carbonarara vagy bármilyen pizzára bármikor kapható vagyok.

Hármas számú káros tevékenység:
Junk food, azaz gyors kaja. Sajnos nagyon szeretem a Mekit és a Burgert is és nincs is attól szebb élmény, amikor az ember egy fáradt nap után csak behajt a McDrive-ba és kér egy McRoyalt.

Négyes számú káros tevékenység:
Az esti edzések után vidám falatozás Gábival, általában hét, nyolc vagy kilenc óra körül, függően a futás mennyiségétől és időzítésétől.

A heti futás mennyiségének megtartása mellett, ez előbbi négy tevékenységgel mindenképpen fel kell hagynom.

Konkrét terv nincs. Nem határoztam meg, hogy négy hét alatt négy kilót fogyok. Lehet, hogy meg kéne, nem tudom.

Készítettem "ilyen-volt" képeket. Megörökítettem a jelenlegi "helyzetet", bár a konzervatív cenzúra (Gábi) nem engedélyezte a dokumentarista képek eredeti formában történő publikálását, így ezeken némiképpen módosítanom kellett.

nem kockás has

nem vékony combok

nem kicsi fenék

Van kedve valakinek csatlakozni?
Azt mondják, közösen könnyebb ;)

5 megjegyzés:

  1. Edzés után akkor mostantól a korpakeksz-párizsi-joghurt trió fog dominálni:)

    VálaszTörlés
  2. Én is hasonló cipőben járok, és én is hasonló elhatározást hoztam egy héttel ezelőtt. Azóta hetente 4x fél óra szobabicaj, (futni még sajna nem tudok) és gondos odafigyelés a bevitt tápanyagokkal kapcsolatban. Pozitív, de egy hét után érzem, hogy könnyebben jön rám a farmerem. Hát hajrá!!! :-)

    VálaszTörlés
  3. +1 Zsuzsi
    Vesszenek a húgyagyú topmodellek!

    Mért adatok is kellenének szerintem: súly + mindenféle kerületek.

    VálaszTörlés
  4. nincs mérlegünk, de nagyon érzem én is, hogy kéne egy és egy centi is :-) vagy hogy hívják azt a hosszú izét.

    VálaszTörlés
  5. Hogy haladsz? :) Nekem januar ota sikerült megválnom 6 kilotol, szeptemeber a cél, ha érdekel, mit hogyan csinalok privatban atküldhetem a masik blogomat ;) Sok sikert! Johi

    VálaszTörlés