2009. szeptember 23., szerda

Sportpálya

Majd azt is leírom, hogy hogyan lettem címlapsztori itt, de mivel a maratoni felkészülés utolsó hetében vagyok, számszerűen pontosan 10 nap múlva nekivágok (vagyis ilyenkor már remélhetőleg túl leszek rajta) életem első maratonjának, gondoltam kicsit foglalkozom a futással. Az elmúlt pár nap történései elég durván elterelték a figyelmemet a futásról, holott most nagyjából semmi mással nem kellene foglalkoznom és csak erre kéne koncentrálni.

(Arról nem is beszélek, hogy Amerikával még alig foglalkoztunk valamit - de erről is majd később többet.)

A múlt hét kicsit lazább volt. Nagyon lazább. Vasárnap 6 kör a szigeten, aztán rögtön München, aztán csikágó, Bonyhád és máris sikerült nem futni annyit, amennyit kellett volna. Nem tudom mennyit számít a felkészülés utolsó előtti hete, de azzal csillapítom a furdaló lelkiismeretemet, hogy legalább kipihentem magam. A héten már csak rövidek vannak, minél többször és egy kicsit talán gyorsabban mint szoktam. Hétfőtől megkezdődik a szénhidrát-raktárak 2 napos kiürítése, a szervezet sokkolása, majd a készletek újrafeltöltése és a durva ürítés vasárnap. (A félmaraton előtti legutóbbi ilyen ürítés/feltöltés olyan jól sikerült, hogy mindjárt feszültek is a nadrágok - most a minimum 5 órás futás garantáltan a kalóriaégetést fogja turbózni). Kedden még lesz egy rövid futás, szombaton egy könnyű átmozgatás és tervbe van véve egy izomlazító lábmasszás szupercukinál.

A költözésnek egyébként vannak egyéb járulékos hátrányai is (a csikágózáson túl) - új kerületben új futópályákat kell felfedezni, mert lakótelepen, házak között futni nagyon-nagyon nem menő. Fel is fedeztünk itt a közelben (hídon nem kell átmenni Pestre, ami már pozitívum így önmagában is) egy jó kis 400-as pályát, ami ráadásul ki is van világítva. Ez roppant hasznos is és biztonságos is, szemben a sziget pesti oldalával, ahol az állatkerttől durván a hotelig sötét van. Ilyenkor ősszel. Főleg ha az ember csak munka után tud menni. Mert napközben nyilván világos van.

Szóval ma nem akartam beendegni erre a pályára, csak pénz ellenében. Eddig még sosem szólt ránk senki, ma igen.

Értem, hogy ég a lámpa és van egy biztonsági őr, akinek van fizetése. De egy az állam pénzén fenntartott pályáért egy állampolgárnak miért kell fizetnie? Annak tudatában, hogy az államnak deklarált célja az aktív és egészséges életmódra nevelés. Nincsde megvan? Ami egyébként egy nagyon jó cél és a nincsde egy nagyon jó kampány. Vagy lehet, hogy nekem vált rögeszmémmé ez az adózás dolog? Mert végülis rohadt sok pénzt befizetek a kasszába, ami aztán nagyon keveset veszek ki. Kicsit használom az utakat meg ilyenek.

Szóval szerintem egy kis ingyen futás simán beleférne, annak tudatában meg főleg, hogy mindez az egészségem megőrzését szolgálja, a kórházi kezelésemre addig se kell költeni.

Mindegy. Egy ötöst ma is áldoztunk a maratoni felkészülés oltárán.
A visszaszámlálás elindult.

ps. ja, és Barney visszatért a képernyőre - HIMYM Season 5 out.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése