2009. szeptember 9., szerda

39 fontos mondat

1. Ifjú gyermekkoromból viszonylag halvány emlékképeim vannak, ellenben az első iskolai napom az tisztán megvan: rózsaszín pillangós kék köpeny volt rajtam, az iskolatáskám pedig a nagyszobában volt a fotelben indulás előtt.

2. Nyolc évig voltam rajz tagozatos - heti nyolc órában rajzoltunk és tanultunk művészettörténetet az ókortól a posztmodernig.

3. A gimnáziumban az angol tagozatot választottam, bár a rajztanárom többször is kérte, hogy mindenképpen jelentkezzem a Képzőre. Nem éreztem magam elég tehetségesnek.

4. Jogra készültem, de menetközben politológus lettem, majd angol nyelvtanár.Felsőfokon beszélek angolul, volt amikor középfokon olaszul, alapfokon németül, anyanyelvi szinten magyarul.

5. Első publikációmat az egyetemen írtam arról, hogy milyen fejlődési lehetőségei vannak a Magyar Honvédségnek a nemzetközi együttműködés tükrében, az euro-atlanti övezet integráns részeként. Ma is olvasható a Széchenyi könyvtárban.


6. Első munkahelyem a Honvédelmi Minisztériumban volt.

7. Kedvenc íróm Kurt Vonnegut - két könyvéért is rajongok. Az egyik A hazátlan ember a másik a Börleszk. Ez utóbbit többször is olvastam.

8. Kedvenc filmem nincs, de egy időben nagyon sokat röhögtem a Bridget Jones-on.

9. Rajongok a sorozatokért - Jack Bauer úgy gondolom egy és oszthatatlan. Barney sokszor eszembe jut - ha ő lefutotta a maratont, én is le fogom.

10. Sosem fizetem be a csekkeket időben. Kifejezetten utálom az ajánlott levél koncepcióját és nem értem, hogy miért akkor kézbesítik az ilyen típusú leveleket, amikor az ember biztosan nem tartózkodik otthon. Pénzt, időt és energiát spórolna a posta is és a címzettek is, ha valaki megreformálná ezt a rendszert.

11. Az első kocsimat százezerért vettem és kilencven-ezerért adtam el.

12. Orbán Viktort a legkarakteresebb és legtehetségesebb politikusnak gondolom.

13. Nem értek egyet azzal, hogy alanyi jogon jár a gyes mindenkinek, sokkal inkább egy olyan rendszert kellene kidolgozni, amely segíti a fiatal anyukák munkába történő visszailleszkedését és a munka melletti gyermeknevelést.

14. Az apám elég sokat ivott gyerekkoromban, ezért elég nehezen tolerálom a részegséget környezetemben.

15. Puzsér Róbertet reggeltől estig tudnám hallgatni.

16. A Barátok Közt-öt még gyengébb pillanataimban sem nézem.

17. Felnőtt koromban másfél évig hordtam fogszabályzót - a szép fogsort hat bölcsességfogam is bánta.

18. Az alázat az egyik legfontosabb emberi tulajdonság.

19. Vannak emberek, akiknek számít a véleménye és vannak, akiké egyáltalán nem.

20. Ha tehetném, akkor egy kis kávézót vezetnék egy kis városban.

21. Általában hason alszom el.

22. Azt gondolom, hogy aki dohányzik, annak több adót kellene fizetnie a társadalombiztosításba.

23. Csináltam egy fotósblogot, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy jövőre benevezem a Goldenblog versenybe.

25. Az egyik cicim nagyobb mint, a másik, ezért nehéz kényelmes melltartót választanom. Viszont egyikben sincs szilikon.

26. Rettegek attól, hogy meghal az anyám.

27. Szeretek utazni, de nagyon félek a repüléstől és bízom abban, hogyha egyszer egy zuhanó gépen találnám magamat, akkor időben eszméletemet veszteném a teljes megsemmisülés pillanata előtt.

28. Viszonylag nehezen tűröm a konfliktust. Jellemzően vészesen kerülöm.

29. Nem hiszek Istenben, de hiszek a reinkarnációban.

30. A destruktivitással szemben inkább a konstruktivitást választom.

31. Folyton-folyvást keresem az okát annak, hogy miért passzívak az emberek. Úgy általában.

32. A problémakereséssel szemben a megoldást választom.

33. Szeretem, ha valaki megjegyzést fűz a blogomhoz.

34. Ha kérdeznek, akkor válaszolok, de azt nagyon nem bírom, amikor olyan párbeszédnek vagyok témája, amelyben én nem veszek részt.

35. Inspirálnak az intelligens, kreatív emberek.

36. Ha fiú gyerekem lesz Barnabásnak fogják hívni, ha lány gyerekem lesz, Julinak.

37. A magyar foci szerintem szar.

38. A világon kétféle ember van: aki teremti a stílust és aki követi.

39. Szeretek lábakat fotózni.

Lehet csámcsogni. Lehetőleg hangosan, nyitott szájjal.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon-nagyon eltalált poszt, jó volt olvasni, a 80%-val egyetértek én is. Amúgy a képeid zseniálisak. Ilyen esküvő fotósok kellenek, nagyon jó meglátások.

    VálaszTörlés
  2. Márk, és ha tudnád, hogy mi motiválta, akkor nagyon röhögnél, bár igazából szomorú és szánalmas történet. Majd e-mailben leírom :)

    VálaszTörlés
  3. 9. Az általam egyik leggyakrabban emlegetett sorozatbéli történet, hogy Barney lefutotta a maratont és utána nem nyújtott le, ezért ottragadt a metrón. Imádtam azt a részt!

    36. Ha lányunk lett volna (vagy esetleg lesz), akkor a miénk is Juli lett volna (vagy lesz).

    Egyébként meg a 39 a szerencseszámom.

    VálaszTörlés
  4. Az alsó szomszédom itt bagózik alattam az ablakban, és beszáll a füst a nappalimba.
    Iszik is a pasas.
    Pedig hivatásos katona.
    Nyelvet persze nem beszél.
    Úgy érzem, a társadalom szempontjából konstruktív megoldást jelentene szétdestruálni az arcát.

    Imádom a blogodat, kivéve az aranyer(m)es bejegyzést :)

    És sajnálom, hogy nem szurkolhatok a maratonidon, mert Tatán fogok horgászni, de majd gondolok rád két ponty között :)

    VálaszTörlés
  5. Hogy szerette mindenki ezt a bejegyzést! Tök fasza, hogy ilyen sokat megjegyzésetek volt - írok még majd ilyeneket, pedig ez egy funkcionális írás volt teljesen körülhatárolt célcsoporttal :)

    VálaszTörlés