2009. július 19., vasárnap

Törékeny holmik

Vendégszerző: Ági
(La mia preferita professoressa italiana)


Na, most jó közhelyes leszek, bocsánatot is kérek érte, de bizonyos esetekben a nagyon elcsépelt közhelyek igazak. Például az is, hogy akkor tudjuk meg igazán, valami mennyit ér, amikor elveszítjük. Az élet pedig csupa törékeny holmi.

Az én életem már majdnem két hónapja hirtelen apró cserepekre tört. Nagyon hirtelen. A páromat, aki már 10 éve az („Happiness only real when shared” mottóval), egy napsütéses hétfő hajnalban kórházba kellett vinni. Intenzív osztály, rohangáló orvosok, kocsonyássá sűrűsödött idő és várakozás. Remélem, sokan nem ismeritek. Eddig én sem ismertem.

Várakozás, várakozás, várakozás és megint csak várakozás, nem túl konkrét mondatok orvosoktól, nővérektől. És a nagy bizonytalanságban egyvalami bizonyossá válik. Az, hogy majdnem semmi sem fontos abból, amin én addig felbosszantottam magam, amiről azt hittem, hogy idegesít. Csak az a fontos, hogy a férjem kikeveredjen a csövek közül.

Happiness only real when shared – igaza van Évinek.

Azóta eltelt két hónap és az életünk megint kerek.

Azért persze akadnak még törékeny holmik. Vasárnap elindultunk a Mátrába, hogy megünnepeljük a túrabakancsom 10. születésnapját. A bakancsok felfelék, lefelék, patakon való átkelések után, a lángosos bódé előtt teljes egyetértésben megváltak a talpaiktól. Mindkettő. Egyszerre. Ezt megörökítendő előkaptam a fényképezőgépet, amiről pár kattintás után egyszer csak valami kis fekete gomb levált, aztán az objektívben hirtelen elpattant egy másik műanyag izé és végül a kezemben maradt még valami nélkülözhetetlen alkatrész, úgyhogy a visszafelé vezető utat (kicsivel több, mint három órát) talp nélküli bakancsban tettem meg, lelkesen lóbálva az immár használhatatlanná aprítódott fényképezőgépünket.

P.S. A „Törékeny holmik” [Fragile things] Neil Gaiman novellagyűjteményének a címe [Short fictions and wonders]. Ha valaki szereti a furcsa történeteket, talán ezt a könyvet is szeretni fogja.

Egyik kedvenc történetem [Chivalry] – egy másik novelláskötetéből –meghallgatható itt: http://www.last.fm/music/Neil+Gaiman/_/Chivalry

2 megjegyzés:

  1. Nálam nagyobb rajongója nemigen van a közhelyeknek:)Locus communis azaz toposz: közismert, mindenki által elfogadott igazság vagy a wikipedia szerint "a közhely vagy klisé egy olyan gondolat leírására használt kifejezés, amelyet olyan gyakran és olyan módon használnak, hogy eredeti hatása és értelme elvész". Minden jó, ha a vége jó - bár ez nem közhely, de remélem Zoli azóta jól van.

    VálaszTörlés
  2. erről nekem ez a régi sláger jut eszembe:
    http://www.youtube.com/watch?v=oVLdaa4Wplo
    Szigeten is látható lesz élőben:)

    VálaszTörlés