2009. január 2., péntek

Gazdaságos hónap

Decemberre minket is elért a gazdasági világválság füstje - Ramon szerint ez csak füst, korántsem láng, mint ahogy azt gondolnánk. Mindenesetre az én lakáshitel törlesztőrészletem 12ezer forinttal emelkedett az elmúlt három hónapban. Ráadásul az adóellenőrzési hivatal még mindig nem döntött arról, hogy megkegyelmeznek és befizethetem részletekben a mintegy 350 000 forintnyi lakásvásárlási illetéket. És a biztonság kedvéért még karácsony is volt - okot adván a teljesen értelmetlen és ész nélküli pénzköltésre. (offtopic - ha én találtam volna ki a karácsonyt, akkor az egész az evésről szólna és nem érezné kényszeredetten mindenki, hogy ajándékot kell venni a szeretteknek).

Mindezen körülmények arra késztettek bennünket, hogy a egy szokatlan kísérletbe vágjuk a fejszénket. A január hónap a gazdaságosságról fog szólni. Ellenállunk a modern kapitalista világ és a fogyasztói társadalom mocskos csábításának és önmegtartóztató módon beépítjük a fékek és egyensúlyok rendszerét pénztárcáinkba.

Mindösszesen annyi pénzt fogunk elkölteni, ami feltétlenül szükséges. Ehhez lefektettünk pár nagyon fontos alapszabályt, amelyeket az előttünk álló már csak 29 napban könyörtelenül be fogunk tartani.

Nincs Meki. Nincs Burger. Nincs KFC. Nincs gyros. És egyáltalán semmilyen gyorsétterem, házhoz rendelt pizza, étterem, presszó, kocsma, talponálló, utcai hotdogos. Nincs új cipő, nadrág, póló, ing, nyakkendő, bugyi és egyáltlán semmilyen ruhadarab. (szerk. megjegy. - Gábor feltétlenül ragaszkodott ahhoz a kiegészítéshez, hogy ezt a szabályt felrúghatjuk abban az esetben, ha esetleg pótolni kell egy sérült ruhadarabot - pl. kiszakít egy inget vagy maradandó módon kidörzsöl egy tejszínfoltot egy vadiúj méregdrága nadrágból).

Nincs hihetetlenül akciós dvd. Nincs hihetetlenül akciós semmi. Kihagyjuk a plázák szuperfantasztikus és őrjítő leárazásait - ez különösen nagy erőfeszítés szerintem. Nem megyünk koncertre. Bécsbe meg főleg nem. Nem megyünk moziba - kivéve, ha a munkahelyről sikerül ingyen mozijegyet szerezni, de ebben az esetben nem veszünk a büfében nachost salsa szósszal és paprikával és nem veszünk üdítőt sem.

Bevásárlásaink során kizárólag élelmiszerekre és a mindennapok során használatos fogyasztási cikkekre koncentrálunk. Itt életbe lép egy fontos szabály. Ahol lehetséges, gazdaságos terméket veszünk vagy a legolcsóbbat abban a kategóriában. És gazdaságos ételekek fogunk itthon főzni. Minderről nyilvántartást fogunk vezetni egy szuperfantasztikus excel táblázatban - mivel a családban nem én vagyok a közgazdász, így ez szerencsémre nem az én feladatom lesz. Feljegyezzük, hogy mire mennyit költünk - és költöttünk volna, ha a szokásos termékeket vásároljuk.

Hogy sikereinket növeljük tegnap a biztonság kedvéért főztem egy valag lencsét - remélem az ekövetkező pár hónap több gazdagsággal kecsegtet majd, mint szerencsétlen lencse, aki egy tányér után a wc-ben végezte, majd a maradékot is kiöntöttük. Rest in peace.

A eredményekről részletesen be fogok számolni - hogy állunk lelkileg ezzel a sok önmegtartóztatással és hogy állnak a megtakarításaink.

Addig is bőszen reméljük, hogy sok barátunk van, akik alkalomadtán vendégül látnak majd bennünket egy-egy vacsora erejéig :-)

3 megjegyzés:

  1. G, remélem azért van egy kis dugipénzed kocsmára :). Évi, ruhát kell venni, ha kell venni (pasi hozzáállás), az olcsó kaja nem jó kaja (és szerintem meglepően keveset fogtok ezen spórolni). A gyorskaja meg a nacho meg a kiárusítás oké. És vendégeim vagytok egy vacsorára, ha gondoljátok, csak beszéljuk meg. No. Bálint voltam.

    VálaszTörlés
  2. kocsmára nincs pénz, de iszonyat mennyiségű piát halmoztunk fel itthon az elmúlt pár hónapban, mindig kaptunk vmt ajándékba :)Ez egy kísérlet Bálint! Kibírjuk-e és mennyit spórolunk, meg fogsz lepődni. Már vannak tapasztalatok és feljegyzések :)De a vacsora áll, csak legyen ám koktél is!

    VálaszTörlés